کاربر:Hossein/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
خط ۱٬۰۳۷: خط ۱٬۰۳۷:
اعمال فشار سياسي و تهديد و ارعاب
اعمال فشار سياسي و تهديد و ارعاب


همزمان جمهوری اسلامی تلاش نمود تا با به‌كار‌گرفتن اهرمهاي ديپلوماتيك و سياسي از جمله تهدید ، دولت فرانسه را متقاعد به اخراج مریم رجوی بکند.
همزمان جمهوری اسلامی تلاش نمود تا با به‌كار‌گرفتن اهرمهاي ديپلوماتيك و سياسي از جمله تهدید ، دولت فرانسه را متقاعد به اخراج مریم رجوی بکند. روزنامهٌ جمهوري 25آبان72 نوشت كه گروههاي دانشجويي كرد عراقي در فرانسه تهديد كردند كه در صورت عدم اخراج مريم رجوي از فرانسه ساكت نخواهند نشست و پاسخ جنايت منافقين را در فرانسه خواهند داد . منابع محاهدین می‌افزایند مأموران وزارت اطلاعات و جریانات وابسته به جمهوری اسلامی تحت عنوان خانوادهٌ شهدا، دانشجويان مسلمان، دانش‌آموزان و فرزندان شهدا! و عناوين مشابه ديگر به‌طور مستمر با سفارت فرانسه و دفتر هواپيمايي ايرفرانس در تهران تماس گرفته و به حضور خانم رجوي در فرانسه اعتراض مي‌كردند و سفير و مقامات فرانسوي در ايران را تهديد كرده و از جمله در تماسها مي‌گفتند:‌ پدر سفير را در مي‌آوريم و تمام كارمندان فرانسه را خواهيم كشت. در اين جريان طومارهای زیادی از جمله طومارهاي «معلولين زنجان» يا «جانبازان شيراز» يا «دانش‌آموزان سنقر»، به سفارت فرانسه در تهران می‌رسید و رسانه‌هاي رسمي جمهوری اسلامی هم خبر آن را پخش مي‌كردند. بعداز اين‌ تهديدات ، ساعت13روز سه‌شنبه 18آبان72 وابستگاه به جمهوری اسلامی در حوالي سفارت فرانسه در تهران ، در خيابان نوفل‌لوشاتو، دست به تظاهرات زده و به‌داخل كوچهٌ رُم كه اقامتگاه سفير فرانسه در آن واقع شده رفتند و دو نارنجك از داخل كوچه به حياط اقامتگاه سفير فرانسه پرتاب كردند. در همين ساعت نارنجكي نيز به داخل دفتر ايرفرانس پرتاب شد كه بر‌اثر انفجار آن، يك خانم ايراني، كارمند ايرفرانس از ناحيهٌ پا مجروح شد. اما علیرغم اینها دولت فرانسه درخواست جمهوری اسلامی را نپذیرفت. با افزایش فعالیتهای مریم رجوی و افزایش دیدارها و گسترش آن جمهوری اسلامی به اقدامات تروریستی رو آورد.  
 
روزنامهٌ جمهوري 25آبان72 نوشت كه گروههاي دانشجويي كرد عراقي در فرانسه تهديد كردند كه در صورت عدم اخراج مريم رجوي از فرانسه ساكت نخواهند نشست و پاسخ جنايت منافقين را در فرانسه خواهند داد .
 
مأموران وزارت اطلاعات و باندهاي تروريستي رژيم تحت عنوان خانوادهٌ شهدا، دانشجويان مسلمان، دانش‌آموزان و فرزندان شهدا! و عناوين مشابه ديگر به‌طور مستمر با سفارت فرانسه و دفتر هواپيمايي ايرفرانس در تهران تماس گرفته و به حضور خانم رجوي در فرانسه اعتراض مي‌كردند و سفير و مقامات فرانسوي در ايران را تهديد كرده و از جمله در تماسها مي‌گفتند:‌ پدر سفير را در مي‌آوريم و تمام كارمندان فرانسه را خواهيم كشت. 
 
در اين جريان صنعت تومارسازي خطاب به يك دولت خارجي از مضحك‌ترين تاكتيكهايي بود كه يك دولت حاكم عليه اپوزيسيون خود به‌راه انداخته بود. تومارهاي «معلولين زنجان» يا «جانبازان شيراز» يا «دانش‌آموزان سنقر»، يكي پس از ديگري روانهٌ سفارت فرانسه در تهران مي‌شد و رسانه‌هاي رسمي رژيم هم با آب و تاب خبر آن را پخش مي‌كردند.
 
بعداز اين‌كه اين تهديدات نتيجه نداد، ساعت13روز سه‌شنبه 18آبان72 عوامل وزارت اطلاعات  در حوالي سفارت فرانسه، در خيابان نوفل‌لوشاتو، دست به تظاهرات زده و به‌داخل كوچهٌ رُم كه اقامتگاه سفير فرانسه در آن واقع شده رفتند و دو نارنجك از داخل كوچه به حياط اقامتگاه سفير فرانسه پرتاب كردند.
 
در همين ساعت نارنجكي نيز به داخل دفتر ايرفرانس پرتاب شد كه بر‌اثر انفجار آن، يك خانم ايراني، كارمند ايرفرانس از ناحيهٌ پا مجروح شد.
 
اما هيچ‌يك از اين توطئه‌ها مثمر‌ثمر واقع نشد و دولت فرانسه از پذيرش درخواستهاي ملايان سر‌باز زد.  
 
استقبال روز‌افزون هموطنانمان از حضور رئيس جمهور مقاومت در فرانسه و هم‌چنين فعاليتهاي سياسي و ديپلوماتيك رئيس جمهور، رژيم آخوندي را سخت به‌وحشت انداخته بود و به‌همين خاطر وزارت اطلاعات را مأمور كرد كه هر‌چه سريعتر طرحهاي تروريستي‌اش را به‌مرحلهٌ اجرا بگذارد.
 
كليهٌ طرحهايي كه از زمان اقامت مسئول شورا در اور‌سور‌اواز بي‌نتيجه مانده بود، يك‌بار ديگر مورد بازبيني قرار گرفت. اكثر آنها در ارزيابي مجدد غير‌قابل اجرا تشخيص داده شدند و برخي در اولين مراحل به شكست انجاميد.


طرح تروريستي در دورتموند آلمان
طرح تروريستي در دورتموند آلمان


يكي از طرحهاي وزارت اطلاعات براي زماني در‌نظر گرفته شده بود كه قرار بود رئيس جمهور برگزيدهٌ مقاومت در اجتماع هموطنانمان در دورتموند آلمان سخنراني كند. اين طرح قبل از اين‌كه وارد مراحل اجرايي بشود، لو رفت و دو ديپلومات‌تروريست رژيم به‌نامهاي علي اصولي و جلال عباسي به‌خاطر دخالتشان در اين طرح از آلمان اخراج شدند.  
يكي از طرحهاي وزارت اطلاعات براي زماني در‌نظر گرفته شده بود كه قرار بود مریم رجوی در اجتماع ایرانیان در دورتموند آلمان سخنراني كند. اين طرح قبل از اين‌كه وارد مراحل اجرايي بشود، لو رفت و دو ديپلومات‌  به‌نامهاي علي اصولي و جلال عباسي به‌خاطر دخالتشان در اين طرح از آلمان اخراج شدند.  


دژ نفوذ‌ناپذير
دژ نفوذ‌ناپذير
۱٬۱۷۰

ویرایش

منوی ناوبری