۱٬۳۰۰
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۳۲: | خط ۳۲: | ||
== بیژن ترقی و پرویز یاحقی، دوستی و خلق آثار ماندگار == | == بیژن ترقی و پرویز یاحقی، دوستی و خلق آثار ماندگار == | ||
[[پرونده:عکسی ماندگار از بیژن ترقی و پرویز یاحقی در کنار رود کارون.JPG|جایگزین=عکسی ماندگار از بیژن ترقی و پرویز یاحقی در کنار رود کارون|بندانگشتی|عکسی ماندگار از بیژن ترقی و پرویز یاحقی در کنار رود کارون]] | |||
بیژن ترقی درخاطرا ت خود یادآور شدهاست که نخستین بار در اثر دوستی با پرویز یاحقی موسیقیدان و نوازنده مشهور به سمت موسیقی کشیده شد و در سال ۱۳۳۶ زمانی که او سرپرستی ارکستر شماره سه رادیو را بر عهده داشت به عنوان ترانهسرا به مجموعهی برنامههای گلها پیوسته است. نتیجه این آشنایی و همکاری شصتساله بیش از ۱۰۰ ترانه است. ترانههایی که بسیاری از آنها در زمره ماندگارترین آثار تاریخ موسیقی ایرانی محسوب میشود؛ از جمله ترانههای «محبت»، »صبرم عطا کن»، « پشیمانم»، «می زده شب» و «بیداد زمان» از جمله این آثار است که شهرت بسیاری برای این زوج هنری فراهم آورد. | بیژن ترقی درخاطرا ت خود یادآور شدهاست که نخستین بار در اثر دوستی با پرویز یاحقی موسیقیدان و نوازنده مشهور به سمت موسیقی کشیده شد و در سال ۱۳۳۶ زمانی که او سرپرستی ارکستر شماره سه رادیو را بر عهده داشت به عنوان ترانهسرا به مجموعهی برنامههای گلها پیوسته است. نتیجه این آشنایی و همکاری شصتساله بیش از ۱۰۰ ترانه است. ترانههایی که بسیاری از آنها در زمره ماندگارترین آثار تاریخ موسیقی ایرانی محسوب میشود؛ از جمله ترانههای «محبت»، »صبرم عطا کن»، « پشیمانم»، «می زده شب» و «بیداد زمان» از جمله این آثار است که شهرت بسیاری برای این زوج هنری فراهم آورد. | ||
ویرایش