|
|
(۳۵ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) |
خط ۱: |
خط ۱: |
| {{جعبه اطلاعات هنرمند موسیقی | | {{جعبه اطلاعات شاعر و نویسنده |
| | نام = '''روزبه عمادزاده''' | | | نام = مهدی حسین پور |
| | تصویر = روزبه عمادزاده به همراه گیتاریست هایش.jpg | | | تصویر = بهداد شاعر.JPG |
| | توضیح_تصویر = روزبه عمادزاده به همراه دو گیتاریست | | | توضیح تصویر =احمد شاملو(الف.بامداد) |
| | اندازه_تصویر = | | | نام اصلی = |
| | دورنما = | | | زمینه فعالیت = |
| | پسزمینه = solo_singer | | | ملیت = |
| | نام_اصلی = روزبه عمادزاده | | | تاریخ تولد = ۲۱ آذر ۱۳۰۴ |
| | نام_مستعار = | | | محل تولد = [[تهران]]، خیابان صفیعلیشاه |
| | تولد = متولد۱۳ خرداد۱۳۵۹ در فرانسه | | | والدین = حیدر شاملو، کوکب عراقی |
| | مرگ = | | | تاریخ مرگ = ۲ مرداد ۱۳۷۹ |
| | محل دفن = | | | محل مرگ = کرج فردیس |
| | ملیت = ایرانی | | | علت مرگ = |
| | ساز = گیتارباس،گیتار آکوستیک، پیانو، جاز | | | محل زندگی = |
| | نوع_صوت = | | | مختصات محل زندگی = |
| | سبک = موسیقی پاپ - کلاسیک | | | مدفن = امامزاده طاهر کرج |
| | فعالیت = آهنگسازی ،تنظیم، خوانندگی | | |در زمان حکومت = |
| | مدت = | | |اتفاقات مهم = [[کودتای ۲۸ مرداد]]، [[انقلاب ضدسلطنتی]] |
| |تحصیلات = | | | نام دیگر = الف. بامداد |
| |دانشگاه = | | |لقب = |
| |شاگرد = | | | سالهای نویسندگی = |
| |استاد = | | |سبک نوشتاری = |
| |علت معروفشدن = برخی ترانهها چون ترانهی «براندازم» | | |مقالهها = |
| |بنیانگذار = | | |نمایشنامهها = |
| |آلبوم معروف = آلبوم پیانو « سیاه و سفید » | | |فیلمنامهها = |
| |علت مرگ = | | |تخلص = |
| |جایزه = | | |فیلم (های) ساخته بر اساس اثر(ها)= |
| | ناشر = | | | شریک زندگی = آیدا سرکیسیان |
| | نقشهای_مرتبط = عضو [[سازمان مجاهدین خلق ایران]] | | |تحصیلات = |
| | وبگاه = | | |دانشگاه = |
| | اعضای_کنونی = | | |استاد = |
| | اعضای_پیشین = | | |علت شهرت = اشعار، ترجمهها، [[کتاب کوچه]] |
| | سازهای_برجسته = [[پیانو]]
| | | تأثیرگذاشته بر = شاعران پس از خود |
| |گفتاورد = | | | تأثیرپذیرفته از = نیما یوشیج |
| | | | | دانلود صوتی = |
| | | جوایز = |
| }} | | }} |
|
| |
|
| '''روزبه عمادزاده'''(متولد۱۳ خرداد۱۳۵۹ در فرانسه) آهنگساز، تنظیمکننده، نوازنده، رهبر ارکستر و خواننده ایرانی است. او از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران است. روزبه عمادزاده از ۱۱ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد و سپس در مدرسهی موسیقی به تحصیل پرداخت. روزبه عمادزاده همچنین در نواختن سازهایی چون گیتارباس، گیتار کلاسیک، درام تسلط دارد. روزبه عمادزاده از سال ۱۳۷۷ به مدت سه سال در کنسرتهای متعدد با بندها و خوانندگانی چون عارف، منوچهر سخایی، مرتضا برجسته و همچنین با بندهای آلمانی کار مینواخت اما دغدغهی اصلیاش آهنگسازی و تنظیم بود. وی در سفر به پاریس با مرضیه و استاد محمدشمس آشنا شد و تصمیم گرفت تحصیل خود را در رشتهی موسیقی ادامه دهد اما به رغم پذیرش در یک دانشکدهی موسیقی معتبر از آن منصرف شده و به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست. روزبه عمادزاده در زمستان ۱۳۷۹ به قاهره و سپس به بغداد رفته و به ارتش آزادیبخش ملی ایران پیوست. روزبه عمادزاده در سالهای حضور خود در [[سازمان مجاهدین خلق ایران]] ترانهها و سرودهای بسیاری ساخته است که در سراسر جهان توسط مجاهدین خلق و هواداران آنها و همچنین مردم ایران مورد توجه قرار گرفته است. ترانهی مشهور «براندازم» از جمله ساختههای او است. | | '''بهداد''' با نام اصلی مهدی حسینپور (متولد ۱۳۴۵) از شاعران مقاومت ایران بود. بهداد در شهر ری به دنیا آمد. نام پدرش محمد و نام مادرش صدیقه بود. پدر بهداد یک کشاورز بود که به دلیل پیری و ناتوانی به میوهفروشی روی آورده بود. بهداد دوران ابتدایی را در شهر ری به پایان برد و هنگامی که وارد مرحله راهنمایی شده بود [[انقلاب ضدسلطنتی]] رخ داد. بهداد در جریان انقلاب با فعایتهای سیاسی آشنا شده و به فعالان دانشآموزی مجاهدین خلق پیوست. او که قلم زیبا و خیالانگیزی داشت از قریحهی خود در این راه بهره میگرفت و در کار نوشتن مقالات یا روزنامههای دیواری فعال بود. وی همچنین در کشیدن نقاشی مهارت و ذوق داشت. بهداد از همان زمان سرودن شعر را آغاز کرد. با شروع [[فاز سیاسی فاز نظامی|فاز نظامی]] و مقاومت مسلحانه ارتباط او با [[سازمان مجاهدین خلق ایران|سازمان مجاهدین]] خلق قطع شد. بهداد؛ مهدی حسینپور سرانجام خود را به منطقه مرزی رسانده و به گردانهای رزمی سازمان مجاهدین خلق پیوست. بهداد؛ مهدی حسینپور سرانجام در [[عملیات فروغ جاویدان]] به شهادت رسید. |
|
| |
|
| == کودکی روزبه عمادزاده == | | == خاطراتی از همرزمان بهداد == |
| روزبه عمادزاده در شهر Clermont-Ferrand در استان puy de dome در تاریخ ۱۳ خرداد ۵۹ بدنیا آمد. پدر و مادر او برای ادامهی تحصیلات به فرانسه نقل مکان کرده بودند. آنها در سال ۱۳۶۰ به صورت حرفهای به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوستند. روزبه عمادزاده در سال ۱۳۶۶ به همراه پدر و مادر خود و برادر کوچکترش موسی به عراق رفت. شش سال بعد پس از آغاز جنگ خلیج و بمبارانها به دلیل ناامنی شرایط مجددا به فرانسه بازگشت و تحت سرپرستی عموی خود در فرانسه قرار گرفت. در این زمان تمامی کودکانی که به همراه پدر و مادر خود در عراق به سر میبردند به دلیل ناامنی شرایط عراق به کشورهای اروپایی منتقل شدند. روزبه عمادزاده پس از مدتی از فرانسه به آلمان رفت و در آنجا به ادامهی تحصیل و فعالیتهای هنری و آموزش موسیقی پرداخت.
| |
|
| |
|
| == آموزش موسیقی ==
| |
| روزبه عماد زاده از حدود ۱۰ سالگی به نوازندگی پیانو روی آورد. به دلیل علاقهی خاصی که به موسیقی داشت همزمان با تحصیل، در مدرسه موسیقی Rheinishe Musikschule نوازندگی پیانو و تئوری پایهی موسیقی را بصورت آکادمیک آموخت. وی پس از مدتی درس را به طور کامل کنار گذاشته و به صورت حرفهای به موسیقی روی آورد. روزبه عمادزاده پس از مدتی به دومین ساز خود «گیتار باس» روی آورد. او در پاسخ به اینکه علت علاقهی خاص وی به گیتار باس چیست گفته است:<blockquote>«گیتار باس، نبض ارکستر است، ریتم و هارمونی را یکجا دارد. شما میتواند با تغییر یک نت در باس، کل هارمونی را دگرگون کنید»</blockquote>روزبه عمادزاده از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰ در کنسرتهای مختلف با بندها و خوانندگان مختلف پاپ ایرانی مثل عارف، منوچهر سخایی، مرتضا برجسته، عباس قادری و همچنین با بندهای آلمانی که موسیقی کاور اجرا میکردند به نوازندگی گیتار باس پرداخت. او همچنین مدتی در ۲ نایتکلاب نوازندگی پیانو میکرد...
| |
|
| |
|
| روزبه عمادزاده اغلب این فعالیتها را اجباری برای کسب درآمد و گذران زندگی دانسته و اشتیاق و دغدغهی اصلی خود را در تمامی این سالها آهنگسازی و تنظیم برای ارکستر میداند.
| |
|
| |
|
| روزبه عمادزاده در سال ۱۳۷۸ در سفری به پاریس با بانو [[مرضیه]] آشنا شد و به دلیل استعداد و اشتیاقش به موسیقی مورد توجه مرضیه قرار گرفت و مدتی در پاریس ماند. او در همین دوران در کار و رابطهی نزدیک با مرضیه و استاد محمد شمس، موسیقیدان برجسته ایرانی قرار داشته و از آموزشهای آنها بهره جست.
| | سال ۱۳۶۴ پیوست |
|
| |
|
| روزبه عمادزاده پس از این دوران بود که مجددا به فکر ادامه تحصیل در رشتهی موسیقی افتاده و تصمیم گرفت به دانشکده موسیقی برود اما به رغم اینکه در امتحان ارزیابی برای ورود به دانشکدهی موسیقی قبول شد اما از تصمیم خود منصرف شد و راه مبارزه و پیوستن به ارتش آزادیبخش برای مبارزه با رژیم آخوندی را انتخاب کرد.
| | == نامه بهداد به مادرش == |
| | مهدی حسینپور (بهداد) در نامهای خطاب به مادرش مینویسد:<blockquote>روي سنگ مزارم بيشك مينويسند: |
|
| |
|
| == پیوستن به ارتش آزادیبخش ==
| | «شهادت در آستانهٌ فتح دروازههاي تهران» |
| روزبه عمادزاده در روزهای آخر زمستان ۱۳۷۹ به قاهره سفر کرد. سپس از آنجا به بغداد آمد و به [[ارتش آزادیبخش ملی ایران]] پیوست. در ارتش آزادیبخش او در کنار آموزشهای نظامی و مسئولیتهایی که عهدهدار بود کماکان به موسیقی نیز میپرداخت و توانست در فاصلهای سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ چهار اثر بدون کلام و دو ترانه بسازد.
| |
| [[پرونده:روزبه عمادزاده تمرین ارکستر.jpg|جایگزین=روزبه عمادزاده تمرین ارکستر|بندانگشتی|روزبه عمادزاده در حال تمرین با ارکستر]]
| |
| روزبه عمادزاده پس از جنگ دوم خلیج و تمرکز مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف به همراه برخی دیگر از هنرمندان اشرف چون استاد کامیار ایزدپناه و همایون تجلی تقریبا به صورت حرفهای در نهاد موسیقی و سرود سازمان مجاهدین خلق ایران مشغول به کار شد.
| |
|
| |
|
| == موسیقی در اشرف ۱ ==
| | اما من در فراموشي نخواهم مرد، باز هم آسمان جواديه و شوش و ري را با بادباكهاي رنگين رؤياهايم تزيين ميكنم و همراه عشقهاي خودم زندگي ميكنم. با هم با رضا و علي به تاراج باغهاي ورامين ميرويم وبا دستاني پر از گيلاس و ياس خواب كوچهباغهاي ساكت آنرا در انبوه خندههايمان آشفته ميكنيم. خوابهايم هنوز آشفتهٌ رقص عرياني ماهي سرخ بلور خانهمان است. باز هم ظهرهاي تابستان در سايهٌ بازارچهٌ كاروانسرا دوقلو، داستانهاي خيالانگيز اكبر را گوش ميدهم. |
| روزبه عمادزاده در [[قرارگاه اشرف|اشرف یک]] این دوره از فعالیتهای خود روی دو موضوع متمرکز بود. یکی کارهای یکی کارهای اعتراضی و سیاسی عطف به مسائل ایران و رنج و درد مردم و فراخوان به مبارزه و حرکت و دیگری تنظیم موسیقی برای مراسم و مناسبتهای که در اشرف اجرا میشد.
| |
|
| |
|
| روزبه عمادزاده در سال ۱۳۸۷ چند ماه قبل از محاصرهی کامل اشرف توسط مزدوران عراقی جمهوری اسلامی، سرود اشرف را ساخت که یک کار ارکسترال با اجرای گروه کر بود.
| | هرگز در فراموشي نميميرم. |
|
| |
|
| در [[حمله نیروهای ارتش عراق به قرارگاه اشرف ۶ و ۷ مرداد ۱۳۸۸|حملهی ۶ و ۷ مرداد]] مزدوران عراقی به اشرف که مجاهدین بدون سلاح در مقابل چماقها و گلولههای مزدوران مقاومت میکردند، در شرایط جنگی که بر قرارگاه اشرف حکمفرما بود به ساختن ترانههای کوتاه و سریع پرداخت. این نوع کار، یک بدعت بود که جمع هنرمندان مجاهدین خیلی سریع به وقایع و صحنههای مقاومت و رنج و حماسههایی که بود پاسخ هنری میدادند.
| | هنوز لذت پرسهزدن توي كوچههاي خانيآباد... روي دلم باقي مانده. |
|
| |
|
| یکی از برجستهترین این ترانهها، ترانه پیکر بیشکست بود. این ترانه با توجه به مقاومت مجاهدین بدون سلاح در برابر تیر و تبر و حملات مزدوران رژیم ایران ساخته شده و در سراسر جهان از طرف هواداران مجاهدین با استقبال زیادی مواجه شد. این ترانه بعدها توسط [[مرجان]] هنرمند مشهور ایران نیز اجرا شد. ترانهی پیکر بیشکست با این مطلع آغاز میشد:
| | كوچههايي كه الان در حصار فقر و فساد و جنگ دچار نفرين و عذاب دجالان، هر شب و روز در هذياني سخت زندگي ميكنند.</blockquote> |
| | |
| تیر زدی تبر زدی بر تن بیسپر زدی
| |
| | |
| این تن خونچکان من از شرفم نشانه شد
| |
| | |
| همچنین در حملهی ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ روز بعد از شهادت [[صبا هفت برادران]]، ترانه «خواهرم خدانگهدار» را ساخت و اجرا کرد. او همچنین در این دوران نوع جدیدی از کارها را آغاز کرد که پاسخهای سیاسی با کلام موزون و شعرگونه به عناصر وابسته به رژیم ایران بود که در خارج از ایران با لابیگریی و شیطان سازی علیه مجاهدین خلق فعالیت میکنند.
| |
| [[پرونده:روزبه در حال نواختن گیتار.jpg|جایگزین=روزبه در حال نواختن گیتار|بندانگشتی|روزبه در حال نواختن گیتار]]
| |
| از جملهاین کارها میتوان از این ترانهها نام برد:
| |
| * بیپرده
| |
| * ویروس سبز
| |
| * عجب داستانی داریم
| |
| * حکایت دریا و سگ
| |
| * کلکسیون و...
| |
| | |
| == موسیقی در لیبرتی ==
| |
| در اثنای انتقال مجاهدین از اشرف به لیبرتی بسیاری از تجهیزات مربوط به استودیو و ضبط موسیقی هنرمندان اشرفی توسط مزدوران عراقی وابسته به رژیم ایران ضبط یا دزدیده شد و آنها نتوانستند تجهیزات خود را به لیبرتی منتقل کنند. با این همه روزبهعمادزاده در لیبرتی نیز با مینیمم امکانات ساخت و تولید موسیقی را به کمک دوستان خود ادامه داد.
| |
| | |
| === ترانه روز حساب ===
| |
| از جمله مشهورترین اثر وی در لیبرتی ترانهی «روز حساب» بود. درست پس از موشکباران هفتم آبان در حالی که نیمی از پایگاه لیبرتی توسط موشکهای غولپیکر رژیم ایران با خاک یکسان شده بود او به ساخت ترانهیی به نام روز حساب پرداخت که در آن رژیم ایران را تهدید به روز انتقام میکرد. شعر این ترانه شب موشکباران تا صبح در شرایطی کاملا جنگی و در سنگر، سروده شده و به سرعت ساخته و تنظیم شد. این ترانه دو روز پس از این موشکباران در حالی که هوادارن مجاهدین خلق به شدت نگران وضعیت مجاهدین در این قرارگاه بودند، ترانهی روز حساب بر روی ویرانههای پایگاه لیبرتی اجرا شده و از سیمای آزادی پخش شد.
| |
| | |
| ==== شعر ترانهی روز حساب ====
| |
| | |
| ترجیعبند:
| |
| | |
| '''اینجا آغاز پایان توست'''
| |
| [[پرونده:روزبه عمادزاده - روز حساب.jpg|جایگزین=:روزبه عمادزاده در حال اجرای ترانهی روز حساب|بندانگشتی|:روزبه عمادزاده در حال اجرای ترانهی روز حساب]]
| |
| '''این کانون ترس پنهان توست'''
| |
| | |
| '''باروی سرسخت رزم ما'''
| |
| | |
| '''بنگر اینجا گورستان توست!'''
| |
| | |
| چون توفان پرشتاب
| |
| | |
| در راه است این انقلاب
| |
| | |
| ای شهشیخ ذلیل
| |
| | |
| میآید روز حساب
| |
| | |
| صدای مادران بیصدایم
| |
| | |
| از اینجا تا اوین ره میگشایم
| |
| | |
| چه باک از داغ و دشنه، تیغ و تهمت
| |
| | |
| که من با درد مردم آشنایم
| |
| | |
| خوشا که در ره آزادی خلق
| |
| | |
| همیشه من نخستین خونبهایم
| |
| | |
| منم آن باغ پیوسته شکوفا
| |
| | |
| ز خون شرحه شرحه لالههایم
| |
| | |
| ای بیفرجام در احتضار
| |
| | |
| تا من هستم کی داری قرار
| |
| | |
| ای تو ایران را دشمنترین
| |
| | |
| هرچه در چنته داری بیار
| |
| | |
| دیگر کارها در لیبرتی
| |
| | |
| از جلمه دیگر ترانهها و آثار روزبه عمادزاده در دوران استقرار او در پایگاه لیبرتی ترانههای یکان یکان شویم، با مریم، هزار اشرف میسازیم و ... است
| |
| | |
| == برخی آثار ==
| |
| | |
| === براندازم ===
| |
| یکی از برجستهترین آثار روزبه عمادزاده در موسیقی اعتراضی ایران در سال ۱۳۹۶ و در تقدیر قیام مردم ایران بر روی شعری از احسان رحمانی (الف.مهر) ساخته و اجرا شد. نام ایران ترانه «براندازم» بود. این ترانه پاسخی بود به [[سید محمد خاتمی|محمد خاتمی]]، که گفته بود این مردم برانداز نیستند و مطالبات صنفی دارند.
| |
| | |
| === میهنی میسازیم ===
| |
| [[پرونده:روزبه در حال اجرای میهنی میسازیم با مرجان.jpg|جایگزین=روزبه در حال اجرای میهنی میسازیم با مرجان|بندانگشتی|روزبه در حال اجرای میهنی میسازیم با مرجان]]
| |
| از دیگر آثار روزبه عمادزاده ترانهی «میهنی میسازیم» که برای ارکستر تنظیم و توسط خود و مرجان اجرا شده است. در سال ۱۳۹۷ در سفری که زندهیاد مرجان به تیرانا داشت اجرا و ویدئو کلیپ آن ضبط شد. این ویدیو بعد از درگذشت مرجان منتشر شد.
| |
| | |
| مرجان در همین سفر ترانهی دیگر به نام «اطمینان» را ضبط کرد اما این کار به دلیل وضعیت جسمانی مرجان نیمهتمام ماند. این ترانه، در دومین سالروز درگذشت مرجان یعنی در ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ منتشر شد.
| |
| | |
| === خوابزدگی ===
| |
| یکی دیگر از سبکهایی که روزبه عمادزاده در آن تجارب موفقی داشته است ساختن ترانههای بر روی شعرهایی با ساختار پستمدرن و امروزی است. این ترانهها در نحوهی اجرا، لحن خواننده و تنظیم نیز تا حدودی متفاوت از دیگر ترانههای اوست. از جمله برخی از این ترانهها میتوان از ترانهی خوابزدگی با شعری از الف.مهر نام برد.
| |
| | |
| بخواب...! بی خيال! زندگیات را بكن
| |
| | |
| دور ز هر قيل و قال زندگیات را بكن
| |
| | |
| كوچه اسیدی شده، آن چه كه ديدی شده
| |
| | |
| خون و سرنگ و مواد، عشق وریدی شده
| |
| | |
| مسجد سبز از نئون خانه ی دون كورلئون
| |
| | |
| شهر ترور گشته با يك تبر از بيخ و بن
| |
| | |
| پوزهی سگ خونی است، فاخته در گونی است
| |
| | |
| خيره مشو كار او ،شرعی و قانونی است
| |
| | |
| ليك تو چون مرد سال زندگی ات را بكن
| |
| | |
| تو بخواب، بی خيال! زندگی ات را بكن
| |
| | |
| | |
| كوچه ی ريحانهها، پاتق سربندی است
| |
| | |
| دهكده محتاج خون، يا سرم قندی است
| |
| | |
| شهر نديدی چه جور نغمه ی ناجور داشت
| |
| | |
| خواهر من در دهان قرص سيانور داشت
| |
| | |
| هم به اوين شعر گفت خاطره ی باغ را
| |
| | |
| [[پرونده:پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه.jpg|جایگزین=پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه|بندانگشتی|پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه]]هم كمرش كنده است پوست شلاق را
| |
| | |
| تو نروی در جوال ! زندگی ات را بكن
| |
| | |
| تو بخواب، بی خيال! زندگی ات را بكن
| |
| | |
| كودك يك روزه يی مانده سرِ راه بود
| |
| | |
| سوژه ی تصوير چند، گوشی همراه بود
| |
| | |
| كليهی خود را كه داد ديزی سنگی گرفت
| |
| | |
| مادركی بر پلی، حالت جنگی گرفت
| |
| | |
| يك جسد له شده ،روی زمين مانده بود
| |
| | |
| كينه ی سرباز از ، خندهی فرمانده بود
| |
| | |
| وای! تو در هر مجال زندگی ات را بكن
| |
| | |
| تو بخواب، بیخيال! زندگی ات را بكن
| |
| | |
| کولبر يخ زده يك خبر عادیست
| |
| | |
| دغدغه ی لاكچری مسأله ی حاديست
| |
| | |
| يك نفر از اعتصاب بی رمق و لاغر است
| |
| | |
| آنطر ميلهها ضجهی يك مادر است
| |
| | |
| از خود ما هم به ما دزد شده نزديكتر
| |
| [[پرونده:روزبه عمادزاده در حال نواختن پیانو.jpg|جایگزین=روزبه عمادزاده در حال نواختن پیانو|بندانگشتی|روزبه عمادزاده در حال نواختن پیانو]]
| |
| مال چنين باختيم، دربی از اين شيكتر؟
| |
| | |
| === موسیقی متن و تیتراژ ===
| |
| بخش دیگری از فعالیتهای روزبه عماد در زمینه موسیقی، تهیه موسیقی تیتراژ و موسیقی متن برای گردهماییهای مقاومت و همچنین برای برنامههای تلویزیون سیمای آزادی بوده است. همینطور اجراهای زنده با ارکسترهای کلاسیک و بند در مراسم و برنامههای مقاومت ایران که تنظیم قطعات و هدایت ارکستر را بر عهده داشت. برنامهی موسیقی نوروز ۱۳۹۷ از زمرهی این گونه مراسمها بود که هدف توطئهی تروریستی جمهوری اسلامی قرار گرفت. همچنین برخی از موسیقیهای اجرا شده در گردهماییهای سالانهی مقاومت ایران و یا در دیدارهای سیاسی چون دیدار مایک پمپئو از اشرف ۳ توسط روزبه عمادزاده تهیه و تنظیم شده است.
| |
| | |
| روزبه عماد زاده تنها از سال ۱۳۹۵ تا به ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵۰ قطعه موسیقی شامل سرود و ترانه و رپ و قطعات بدون کلام... ساخته و تنظیم کرده است. به این مجموعه باید صدها ترانه و قطعه موسیقی دیگر را در سالهای پیشین نیز اضافه کرد.
| |
| | |
| === کار با آندرانیک ===
| |
| روزبه عمادزاده همچنین در پروسهی هنری خود با هنرمندانی چون آندرانیک کار کرده است و از رهنمودهای وی در کار موسیقی بهره میگرفت. آندرانیک توجه ویژهای به وی داشت و تا پایان عمر با او در ارتباط بوده و برای او ترانههای متعددی نیز ساخت. از جملهی این ترانهها ترانهی جرم، مرد نستوه، جای تو خالی و... است.
| |
| | |
| == ترانه شناسی ==
| |
| {| class="wikitable"
| |
| |-
| |
| !نام ترانه
| |
| !خواننده
| |
| !ترانهسرا
| |
| !آهنگ
| |
| !تنظیم
| |
| |-
| |
| |ضدفتوا
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |خائنان تاریخ
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |ابلیس جنگ
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |سلاح
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |آیت الله بی بی سی
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |هوای انقلاب
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |شورشگران
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |فرزند من
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |ارتش آزادی
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |کوکتل سرودها
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |رایت مسعود
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |ارتش گرسنگان
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |از خون جوانان وطن
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |چهل سال
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |ویگن
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |(ویگن و هایده)
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |فکر کردهاید
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |هر کی خورشیدو می خواد
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |بیپیگرد
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |فلوکسیتین
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |مانیفست
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |من شورشیم
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |مصطفینمرده
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |ایران و
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |شانومه بی رستم
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |شهر سوخته
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |براندازم
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |گوگوش
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |ترس
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |شهیدای شهر - ۱۳۹۸
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |آلترناتیوبازی - ۱۳۹۷
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |دندان خشم - 1399
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |راز نهانی - ۱۳۹۳
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |فریاد خاموش - ۱۳۸۸
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |دورگه - ۱۳۹۳
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |چرخ و فلک - ۱۳۸۴
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |بازگشت - ۱۳۹۶
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |ابدیت - ۱۳۹۸
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |پائیز آمد - ۱۳۹۰
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |والتز در پائینشهر - ۱۳۹۸
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |از خون جوانان وطن لاله دمیده - ۱۳۹۹
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |گمشده - ۱۴۰۰
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |جلاد شصت و هفت - ۱۴۰۰
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |اتفاق
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |میهنی میسازیم - 1397
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |سرود "حاضر"
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |"حاجی گم کن گورتو"
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |-
| |
| |خوزستان
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |}
| |