کاربر:Javad/صفحه تمرین9: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۱: خط ۱۱:
پس از اعلام حکم شورای حکومتی عراق علیه مجاهدین فعالیتهای سیاسی، حقوقی، اجتماعی، سازمان مجاهدین در سراسر جهان به شکل گسترده آغاز شد.     
پس از اعلام حکم شورای حکومتی عراق علیه مجاهدین فعالیتهای سیاسی، حقوقی، اجتماعی، سازمان مجاهدین در سراسر جهان به شکل گسترده آغاز شد.     


نتیجه تلاشهای مجاهدین برای لغو این حکم این بود که پس از ۱۶ماه فعالیتهای گسترده حقوقی و سیاسی، سرانجام فرماندهی نیروهای چند ملیتی در عراق, طی بیانیه‌یی که به تاریخ ۲ ژوییه (۱۲تیر۸۳) خطاب به‌ساکنان اشرف صادر شد. و به اطلاع کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و دولت عراق رسیده است، موقعیت حقوقی ساکنان اشرف را اعلام کرد.  در این بیانیه، ایالات متحدة آمریکا تأیید کرده است که پرسنل سازمان مجاهدین خلق ایران مستقر در اشرف  «افراد حفاظت شده»  مشمول کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشند. بر این اساس،  کنترل و محدودیتهای اعمال شده بر مجاهدین تدریجاً برطرف میشود و در عین حال حفاظت از قرارگاه اشرف کماکان بر عهده نیروهای آمریکایی خواهد بود.
در نهایت پس از تلاشهای گسترده مجاهدین در سراسر جهان، پس از ۱۶ماه فعالیتهای گسترده حقوقی و سیاسی، سرانجام فرماندهی نیروهای چند ملیتی در عراق, طی بیانیه‌یی که به تاریخ ۲ ژوییه (۱۲تیر۸۳) خطاب به‌ساکنان اشرف صادر شد. و به اطلاع کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و دولت عراق رسیده است، موقعیت حقوقی ساکنان اشرف را اعلام کرد.  در این بیانیه، ایالات متحدة آمریکا تأیید کرده است که پرسنل سازمان مجاهدین خلق ایران مستقر در اشرف  «افراد حفاظت شده»  مشمول کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشند. بر این اساس،  کنترل و محدودیتهای اعمال شده بر مجاهدین تدریجاً برطرف میشود و در عین حال حفاظت از قرارگاه اشرف کماکان بر عهده نیروهای آمریکایی خواهد بود.


== شورای حکومتی عراق ==
== شورای حکومتی عراق ==
خط ۷۰: خط ۷۰:


== پیروزی مجاهدین در شکستن حکم ==
== پیروزی مجاهدین در شکستن حکم ==
نتیجه تلاشهای مجاهدین خلق برای لغو این حکم صادره از سوی شورای حکومتی عراق این شد که پس از ۱۶ماه فعالیتهای گسترده حقوقی و سیاسی، سرانجام فرماندهی نیروهای چند ملیتی در عراق, طی بیانیه‌یی که به تاریخ ۲ ژوییه (۱۲تیر۸۳) خطاب به‌ساکنان اشرف صادر شد. و به اطلاع کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و دولت عراق رسیده است، موقعیت حقوقی ساکنان اشرف را اعلام کرد.  در این بیانیه، ایالات متحدة آمریکا تأیید کرده است که پرسنل سازمان مجاهدین خلق ایران مستقر در اشرف  «افراد حفاظت شده»  مشمول کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشند. بر این اساس،  کنترل و محدودیتهای اعمال شده بر مجاهدین تدریجاً برطرف میشود و در عین حال حفاظت از قرارگاه اشرف کماکان بر عهده نیروهای آمریکایی خواهد بود.
سرانجان پس از فعالیتهای مستمر مجاهدین خلق، برای لغو حکم صادره از سوی شورای حکومتی عراق، این شد که پس از ۱۶ماه فعالیتهای گسترده حقوقی و سیاسی، سرانجام فرماندهی نیروهای چند ملیتی در عراق، طی بیانیه‌یی که به تاریخ ۲ ژوییه (۱۲تیر۸۳) خطاب به‌ساکنان اشرف صادر شد. و به اطلاع کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و دولت عراق رسیده است، موقعیت حقوقی ساکنان اشرف را اعلام کرد.  در این بیانیه، ایالات متحدة آمریکا تأیید کرده است که پرسنل سازمان مجاهدین خلق ایران مستقر در اشرف  «افراد حفاظت شده»  مشمول کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشند. بر این اساس،  کنترل و محدودیتهای اعمال شده بر مجاهدین تدریجاً برطرف میشود و در عین حال حفاظت از قرارگاه اشرف کماکان بر عهده نیروهای آمریکایی خواهد بود.


== فعالیتهای مجاهدین برای شکستن حکم ==
== فعالیتهای مجاهدین برای شکستن حکم ==


'''آن‌گاه نیروهای مقاومت و ایرانیان آزاده در سراسر جهان همراه با نیروها و شخصیتهای آزادیخواه،  انساندوست و مدافع حقوق بشر, برای خنثی کردن توطئة استراد و اخراج, با پایداری وارد کارزاری بزرگ در عرصة سیاسی،  اجتماعی، حقوقی و دیپلوماتیک شدند. '''
مجاهدین خلق به محض اعلام حکم شورای حکومتی مبنی بر اخراج مجاهدین خلق از عراق فعالیتهای حقوقی، سیاسی، اجتماعی خود را در سراسر جهان برای لغو و شکستن این حکم آغاز کردند.


'''شمهیی از تلاشهای یک سال گذشته در عراق و درسایر کشورها, به شرح زیر بوده است: '''
این فعالیتها شامل موارد زیر بود:  


'''14ـ حمایت قاطع بسیاری از شیوخ و سران عشایر و معتمدین محلی و سازمانهای سیاسی و کانونها و انجمنهای صنفی و سیاسی و مذهبی از اقوام و ملیتهای مختلف در سراسر عراق از مجاهدین، شامل اتحادیهها و انجمنهای زنان،  دانشجویان، معلمان، اطبا،  ورزشکاران،  کارمندان و هنرمندان. '''
حمایت قاطع بسیاری از شیوخ و سران عشایر و معتمدین محلی و سازمانهای سیاسی و کانونها و انجمنهای صنفی و سیاسی و مذهبی از اقوام و ملیتهای مختلف در سراسر عراق از مجاهدین، شامل اتحادیه‌ها و انجمنهای زنان،  دانشجویان، معلمان، اطبا،  ورزشکاران،  کارمندان و هنرمندان.   


'''تشکیل اجتماعات و گردهماییهای بزرگ توسط شخصیتهای سیاسی،  اجتماعی، مذهبی و شیوخ و سران عشایر و مردم عراق از همه قشرها،  اصناف، ملیتها و مذاهب این کشور در شهر اشرف، از جمله اجتماع 50هزار نفری مردم عراق در شهر اشرف درسالگرد 17ژوئن در حمایت از مقاومت ایران و مستحکم نمودن روابط دوستانه با مردم و نیروهای سیاسی در کردستان عراق و نیز گسترش پیوندهای دوستی و همبستگی با نیروهای ملی و دموکراتیک عراق.'''
تشکیل اجتماعات و گردهماییهای بزرگ توسط شخصیتهای سیاسی،  اجتماعی، مذهبی و شیوخ و سران عشایر و مردم عراق از همه قشرها،  اصناف، ملیتها و مذاهب این کشور در شهر اشرف، از جمله اجتماع ۵۰هزار نفری مردم عراق در شهر اشرف درسالگرد ۱۷ژوئن در حمایت از مجاهدین و مستحکم نمودن روابط دوستانه با مردم و نیروهای سیاسی در کردستان عراق و نیز گسترش پیوندهای دوستی و همبستگی با نیروهای ملی و دموکراتیک عراق.


'''در تفسیری از گردهمایی بزرگ اشرف و حمایتهای فزایندة مردم و نیروهای دموکراتیک عراقی, تلویزیون الجزیره در 29خرداد 83 گفت: «ناظران براین باورند که اوضاع منطقهیی و چالشهای امنیتی و سیاسی آن, باعث گردید که گزینة مربوط به حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران, امری ضروری برای بهوجود آوردن توازن قوای جدید باشد». '''
=== اشاره تلوزیون الجزیره ===
تلوزیون الجزیره در تفسیری از گردهمایی مجاهدین در اشرف و حمایتهای مردم و نیروهای عراقی در ۲۹خرداد ۸۳ گفت: «ناظران براین باورند که اوضاع منطقه‌ایی و چالشهای امنیتی و سیاسی آن، باعث گردید که گزینه مربوط به حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران، امری ضروری برای به‌وجود آوردن توازن قوای جدید باشد».   


'''طی یک سال گذشته در قرارگاه اشرف 9گردهمایی و 83جلسه و در بغداد و دیگر استانهای عراق 44جلسه با شرکت قشرهای مختلف مردم و شخصیتهای ملی و دموکراتیک و سران و شیوخ عشایر عراق برگزارگردید.  برگزاری سه‌تظاهرات و چهارکنفرانس مطبوعاتی روشنگرانه نیز در شمار فعالیتهای مجاهدان و رزم‌آوران آزادی مستقر درقرارگاه اشرف است. '''  
'''طی یک سال گذشته در قرارگاه اشرف 9گردهمایی و 83جلسه و در بغداد و دیگر استانهای عراق 44جلسه با شرکت قشرهای مختلف مردم و شخصیتهای ملی و دموکراتیک و سران و شیوخ عشایر عراق برگزارگردید.  برگزاری سه‌تظاهرات و چهارکنفرانس مطبوعاتی روشنگرانه نیز در شمار فعالیتهای مجاهدان و رزم‌آوران آزادی مستقر درقرارگاه اشرف است. '''  
۱٬۶۶۴

ویرایش

منوی ناوبری