کاربر:Mohsen/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۳٬۵۱۳ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱۱ سپتامبر ۲۰۱۸
خط ۶۹: خط ۶۹:


== پیام‌های مسعود رجوی به کانون‌‌های شورشی ==
== پیام‌های مسعود رجوی به کانون‌‌های شورشی ==
بعد از اعلام استراتژی کانون‌های شورشی و شوراهای مقاومت، توسط سازمان مجاهدین خلق ایران، [[مسعود رجوی]] فرمانده کل [[ارتش آزادی‌بخش ملی ایران|ارتش آزادیبخش]] پیام‌هایی را خطاب جوانان قیام آفرین و کانون‌های شورشی ارسال کرد.
پیام‌های [[مسعود رجوی]] نقش مهمی در پیشبرد این استراتژی داشت:
* در گام اول این پیام‌ها راه‌کارهای انحرافی را کور می‌کرد و راه بر هر گونه انحراف در مسیر مبارزه برای سرنگونی در این مرحله می‌بست،
* این پیام‌ها زمینه‌های رشد راست روی و اپورتونیسم را در درون جبهه‌ی مردم می‌‌سوزاند،
* کاریسما و سابقه‌ی مبارزاتی [[مسعود رجوی]] تأثیر بسیار زیادی بر روی جوانان و قیام آفرینان می‌گذاشت، تا بتوانند در این مسیر مستحکم‌تر حرکت کنند،
رسانه‌های دولتی هم به نقش مسعود رجوی اذعان داشتند، یک سایت نزدیک به حکومت ایران نوشت:<blockquote>«خط دهی اصلی کانون‌های شورشی توسط [[مسعود رجوی]]، در قالب پیام به کانون‌های شورشی صورت می‌گیرد. [[مسعود رجوی]] در ۱۱مرداد در پیامی تحت عنوان مشت در برابر مشت، حمله در برابر حمله، آتش جواب آتش وعده داده که این اغتشاشات روز به روز گسترش می‌یابد و مدعی شد که نظام توان مقابله با آن را ندارد. مجاهدین دست به تغییر تاکتیک زده‌اند، اغتشاشات نسبت به مقطع دیماه از واقعیتهایی عبور کرده، امروز در همه صنوف اعم از کامیونداران، بازاریان، مالباختگان، معلمان و کارگران نفوذ کرده و خط دهی می‌کنند؛ خصلت اغتشاشات تغییر ماهیت داده است. هر تظاهرات به سرعت تبدیل به تظاهرات سیاسی می‌شود، شعارها رنگ و بوی ساختارشکنانه می‌گیرد». <ref>عبور از جمره‌‌ دوم! - [http://baharestaneh.ir/%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%85/ پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه]</ref></blockquote>این نوشته اعتراف از حکومت و مقامات امنیتی به نقش بی‌جایگزین و تعیین‌کننده‌ی فرمانده‌ [[ارتش آزادی‌بخش ملی ایران|ارتش آزادیبخش]] است که در کانون‌های شورشی متبلور می‌شود.


== تأثیر کار کانون‌های شورشی ==
== تأثیر کار کانون‌های شورشی ==
خط ۷۶: خط ۸۳:


== آیا ارتش آزادیبخش با کانون‌های شورشی تعارض دارد؟ ==
== آیا ارتش آزادیبخش با کانون‌های شورشی تعارض دارد؟ ==
ارتش آزادیبخش، هزار اشرف و کانونهای شورشی، یک مفهوم را بیان می‌کنند. در واقع اینها تکامل و انطباق فعال هستند با شرایطی که در آن قرار داریم. این سه پدیده در تضاد با یکدیگر نیستند، در وحدت با یکدیگرند. در یک جمله ، نشان دهنده‌ی گسترش، عمق پیدا کردن و وسعت ارتش آزادیبخش در سراسر خاک میهن هستند.


== آیا کانون‌های شورشی توان رویارویی با انبوه نیروهای سرکوب دولتی را دارد؟ ==
== آیا کانون‌های شورشی توان رویارویی با انبوه نیروهای سرکوب دولتی را دارد؟ ==
۹۷۳

ویرایش

منوی ناوبری