افشاگری‌های اتمی مقاومت ایران: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات رویداد تاریخی |نام رویداد=افشاگری‌های اتمی مقاومت ایران |تصو...» ایجاد کرد)
 
 
خط ۴۹۲: خط ۴۹۲:


۳ـ پس از گذشت ۲۰سال از این افشاگری، اثبات می‌شود که تحلیل‌ها و مواضع مقاومت ایران در مورد فعالیت‌های اتمی رژیم ایران دقیق بوده است. این تحلیل‌ها و مواضع تاکید داشتند که جمهوری اسلامی با فریب‌کاری و خرید وقت به‌دنبال رسیدن به بمب اتمی است، نه استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی. فعالیت‌های اتمی آن موضوعیتی جز تولید سلاح اتمی ندارد. تولید این سلاح در خدمت تضمین بقای حکومت ولایت فقیه است.
۳ـ پس از گذشت ۲۰سال از این افشاگری، اثبات می‌شود که تحلیل‌ها و مواضع مقاومت ایران در مورد فعالیت‌های اتمی رژیم ایران دقیق بوده است. این تحلیل‌ها و مواضع تاکید داشتند که جمهوری اسلامی با فریب‌کاری و خرید وقت به‌دنبال رسیدن به بمب اتمی است، نه استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی. فعالیت‌های اتمی آن موضوعیتی جز تولید سلاح اتمی ندارد. تولید این سلاح در خدمت تضمین بقای حکومت ولایت فقیه است.
== افشای مرکز پهپادی ایران ==
روزنامه دیلی تلگراف انگلستان روز ۱۶ اردیبهشت در مقاله‌ای افشاگری مقاومت ایران در مورد صنایع ساخت پهپاد و آموزش نیروهای نیابتی این رژیم در منطقه را منتشر کرد این اطلاعات فاش می‌کند که رژیم ایران به شبه‌نظامیان حزب‌الله برای انجام حملات پهپادی در یک پایگاه فوق سری که به‌سرعت در حال گسترش است، آموزش می‌دهد.
بر اساس اسناد محرمانه افشا شده سپاه پاسداران، با وجود تحریم‌های آمریکا، ابعاد تأسیسات پهپادی در ایران از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۶ سه برابر شده است.
این مرکز، که در پنج مایلی قم، قرار دارد.
اطلاعات نشان می‌دهد که علی خامنه‌ای در سال ۲۰۰۴ دستور تمرکز، تقویت و توسعه سریع فعالیت‌های تولید هواپیماهای بدون سرنشین را توسط شرکت صنایع هوایی قدس، سازنده اصلی پهپادهای رژیم، داده است.
مقر مرکزی پهپاد متعلق به نیروی قدس با وجود قرار گرفتن در لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا از ۱۲دسامبر ۲۰۱۳، هم‌چنان به گسترش خود ادامه داده است.
این فرودگاه که زمانی با مساحت کم برای هواپیماهای کوچک سمپاشی محصولات زراعی بود، از یک باند ۵۰۰متری در سال ۲۰۰۷ به ۱۰۰۰متر در سال ۲۰۱۴ و در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۰۰متر رسیده است که به پهپادهای بزرگتر و دوربردتر، مانند مواردی که در حمله هوایی ایران به اسراییل در ماه گذشته مورد استفاده قرار گرفت، امکان پرواز می‌دهد. آشیانه جدیدی در سال ۲۰۲۱ به مجموعه کنار باند فرودگاه اضافه شد.
اطلاعات سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور از منابع مختلف از جمله برخی از داخل سپاه، نشان می‌دهد که مرکز گنجینه که تاکنون مخفی مانده است، میزبان سرکردگان تروریست منطقه است، گروه‌هایی به‌ویژه مانند حزب‌الله لبنان، که در حال حاضر در سراسر خاورمیانه هرج و مرج ایجاد می‌کنند.
تلگراف به ‌نقل از اسناد افشا شده توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد؛ این مرکز علاوه بر آموزش و آزمایش پهپادها مانند هواپیمای دوربرد مهاجر که می‌تواند تا ۱۰۰۰مایل در ۲۴ساعت پرواز کند، مرکز آموزش خلبانی پهپاد نیز می‌باشد. بر اساس گزارشها از داخل رژیم، افراد در گروه‌های کوچک متشکل از چند شبه‌نظامی آموزش می‌بینند.
بر اساس اطلاعات فاش شده از سوی گروه هکری «قیام تا سرنگونی»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، ۹۴۹هکتار (حدود ۹.۵کیلومتر مربع) در منطقه گنجینه شمال قم را برای ایجاد این مرکز در اختیار گرفته است.
داگلاس بری، کارشناس ارشد هوافضای نظامی در مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، گفت: «تأمین پهپادها برای حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن به ایران اجازه می‌دهد تا یک مرکز واقعی برای آزمایش طراحی، عملکرد و دقت موشکهای خود داشته باشد. سیستم‌های صادراتی هم‌چنین به ایران این امکان را می‌دهد که ببیند چگونه آنها کار می‌کنند. تهران این قابلیتها را در اختیار شبکه بازیگران منطقه‌یی خود قرار می‌دهد تا بتواند بر رفتار آنها تأثیر بگذارد و برای برخی از رقبای منطقه‌یی خود اقدامات مخرب قابل توجهی انجام دهد.»<ref name=":0">[https://news.mojahedin.org/i/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B4%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D9%81 افشای صنایع پهپادی در شمال قم اردیبهشت ۱۴۰۳  ـ سایت سازمان مجاهدین خلق ایران] </ref>
=== مصاحبه حسین عابدینی با تلویزیون سیمای آزادی ===
حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان در مصاحبه با سیمای آزادی در روز ۱۷ اردیبهشت گفت:<blockquote>«در رابطه با مقاله مهمی که روزنامه سراسری دیلی‌تلگراف منتشر کرده، همان‌طور که می‌دانید در این افشاگری که از منابع مختلف از جمله از درون ارگانهای رژیم به‌دست آمده، مقاومت ایران از یک مرکز بسیار مهم آزمایش و آموزش خلبانی پهپادهای دوربرد به افسران سپاه پاسداران و مزدوران گروه‌های نیابتی رژیم که در استان قم واقع شده و تا همین روزها هم رژیم آنرا مخفی نگه داشته بود، پرده برداشت. بر اساس همین افشاگری بنا بر اطلاعات مشخص شخص ولی‌فقیه رژیم خامنه‌ای از سال ۱۳۸۳ یعنی ۲۰سال پیش شخصاً بر پروژه پهپادی رژیم نظارت کرده و دستور تمرکز، تقویت و توسعه سریع فعالیت‌های ساخت پهپاد توسط صنایع هوایی قدس را صادر کرده. صنایع هوایی قدس ارگان اصلی سازنده پهپادهای رژیم آخوندی است. خب این به‌خوبی نشان‌دهنده جایگاه این سیستم پهپادی در دستگاه نظامی رژیم است و به همین خاطر هم رژیم آخوندی با تمام قوا تلاش می‌کنه که از افشای وجوه مختلف این سیستم خودداری کنه و به همین دلیل این افشاگری یک ضربه جدی دیگری است به ماشین جنگ‌طلبی و بحران سازی رژیم و یکبار دیگه به‌خوبی نشان می‌دهد که همان‌طور که در خود مقاله هم آمده بود سر مار جنگ‌طلبی و ترور در کل منطقه، رژیم آخوندی است. این نکته‌ای هست که اکنون بیش از هر زمانی در سطح جهانی روشن شده و بسیاری از سیاستمداران و سیاست گذاران در سطح جهانی به آن ا‌ذعان می‌کنند.
البته اجازه بدید من یک نکته دیگر را هم تأکید کنم که این افشاگری جزیی از مجموعه افشاگریهایی هست که مقاومت ایران به‌عنوان یک وظیفه ملی و میهنی در طی سالیان انجام داده و مشخصاً در ماههای اخیر از جمله ما شاهد افشای سوء‌استفاده رژیم از ایران‌ایر برای اهداف شوم و ضدمیهنی‌اش و یا افشای مراکز آموزش دریایی مزدورانش در یمن بوده‌ایم که توسط رسانه‌های اصلی انگلیس نیز منعکس شده و به اون پرداخته‌اند.»<ref name=":0" /></blockquote>
=== گزارش  فاکس نیوز ===
فاکس نیوز نیز افشاگری مقاومت ایران در رابطه با صنایع پهپادی جمهوری اسلامی ایران را تحت عنوان  «افشای سایت فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین ایران توسط گروه مخالف» منتشر کرد و نوشت:
«افشای سایت فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین ایران که توسط سپاه پاسداران، نیابتی‌های تروریست مورد استفاده قرار می‌گیرد.... سازمان مجاهدین خلق ایران، یک گروه مقاومت ایرانی گزارشی را به فاکس نیوز دیجیتال ارائه داد که شواهدی از یک سایت هوایی بدون سرنشین فوق سری در جمهوری اسلامی ایران، در شمال شهر قم در منطقه گنجینه ارائه می‌دهد.»<ref>[https://news.mojahedin.org/i/%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81 فاکس نیوز: افشای سایت فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین ایران توسط گروه مخالف ـ سایت سازمان مجاهدین خلق ایران]</ref>


== منابع ==
== منابع ==
<references />
<references />
۲٬۳۴۷

ویرایش

منوی ناوبری