کاربر:Sayfe/فضیلت علامه: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۴۶: خط ۴۶:
|امضا                    =
|امضا                    =
}}
}}
'''فضیلت علامه حائری،''' (زاده‌ی ۱۳۳۸ شاهرود، شهادت مرداد ۱۳۶۷ تهران) از محصلین نابغه استان سمنان بود که به دلیل تبحر در رشته ریاضی و نبودن دبیرستان دخترانه در این رشته آموزش و پرورش به او اجازه تحصیل در دبیرستان پسرانه را داده بود.
'''فضیلت علامه حائری،''' (زاده‌ی ۱۳۳۸ شاهرود، شهادت مرداد ۱۳۶۷ تهران) از محصلین نابغه استان سمنان بود که به دلیل تبحر در رشته ریاضی و نبودن دبیرستان دخترانه در این رشته آموزش و پرورش به او اجازه تحصیل در دبیرستان پسرانه را داده بود. فضیلت علامه پیش از بسته شدن دانشگاه‌ها در انقلاب فرهنگی سال ۱۳۵۹ دانشجوی ساختمان دانشکده فنی دانشگاه تهران بود. فضیلت علامه در سال ۱۳٦٠ به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شد. در دوران بازجویی و بازداشت از حق وکیل محروم بود. او مدتی از دوران زندانش را در بند ٢٠٩ اوین (شعبه ٦) گذراند. این بند متشکل بود از سلولهای انفرادی، اتاقهای بازجوئی و زیرزمینی که برای شکنجه استفاده می‌شد. در همین زیر زمین یکی از زندانیان شهادت داد وقتی یک مرد زندانی از سازمان مجاهدین را به شکل قپانی آویزان کرده بودند (آویزان کردن از سقف در حالتی که دست‌ها از پشت بسته شده است و اغلب منجر به در رفتن کتف می‌شود)، فضیلت علامه که خود زیر شکنجه به سختی حرکت می‌کرد، هنگام غیبت شکنجه‌گران از گوشه‌ای خودش را به آن فرد رسانه و شانه‌هایش را زیر پاهای او قرار داد تا از درد دست‌هایش بکاهد. فضیلت علامه حاثری در مرداد ٦٧ توسط پاسداران بند فرا خوانده شد. همبندی او نقل می‌کند که او را بردند و دیگر بازنگشت. بعدها در پائیز آن سال که ملاقات‌ها دوباره برقرار شد، پاسدارها لباس‌های وی را جمع‌آوری کردند و بردند. به نظر می‌آید این وسائل را هنگام دادن خبر اعدام به خانواده‌ ی وی تحویل آنها داده باشند.
 
فضیلت علامه پیش از بسته شدن دانشگاه‌ها در انقلاب فرهنگی سال ۱۳۵۹ دانشجوی ساختمان دانشکده فنی دانشگاه تهران بود.
 
فضیلت علامه در سال ۱۳٦٠ به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شد. در دوران بازجویی و بازداشت از حق وکیل محروم بود. او مدتی از دوران زندانش را در بند ٢٠٩ اوین (شعبه ٦) گذراند. این بند متشکل بود از سلولهای انفرادی، اتاقهای بازجوئی و زیرزمینی که برای شکنجه استفاده می‌شد.
 
در همین زیر زمین یکی از زندانیان شهادت داد که خواهری حین شکنجه‌ی برادری که به او دستبند قپانی زده بودند، خودش را زیر پای او کشید و به او گفت پاهایت را روی شانه من بگذار تا کمی دستانت آرام بگیرد، او فضیلت علامه بود.
 
در مرداد ٦٧ توسط پاسداران بند فرا خوانده شد. همبندی او نقل می‌کند که او را بردند و دیگر بازنگشت. بعدها در پائیز آن سال که ملاقاتها دوباره برقرار شد، پاسدارها لباسهای وی را جمع‌آوری کردند و بردند. شاید این وسائل را هنگام دادن خبر اعدام به خانواده‌ها تحویل آنها داده باشند.


== تاریخچه زندگی ==
== تاریخچه زندگی ==

منوی ناوبری