کاربر:Hossein/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
تروریسم در جمهوری اسلامی ایران
تروریسم در جمهوری اسلامی ایران


در طی ۴ دهه که از روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران می‌گذرد همواره بحث تروریسم و نقش این نظام در آن موضوع روی میز کشورها و سازمانهای بین المللی بوده است. نظام جمهوری اسلامی جدای از آنچه در واقع امر گذشته است در موضع‌گیریهای رسمی و علنی صراحتا از این امر حمایت نکرده است اما در موقعیتهای مختلف و با زبانهای دیپلماتیک یا دوپهلو ابایی از حمایت از آن نداشته است. آنچه که بیشتر جهان را در این رابطه به بررسی و موضع‌گیری واداشته است ترکیب تروریسم با قدرت موشکی و حضور گسترش یابنده نظامی این نظام در کشورهای دیگر بخصوص در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین است. بعلاوه آمریکا و دولتهای اروپایی که معاهده عدم اقدام تروریستی با رژیم بسته بودند نیز از توجه مجدد جمهوری اسلامی به ترورهای خارج کشوری در خاک کشورهای اروپایی نگران شده و علاوه بر موضع‌گیریهای سیاسی و برخوردهای دیپلماتیک اقدام عملی انجام داده اند که مهمترین آن دستگیری اسدالله اسدی در آلمان می‌باشد که از دیپلماتهای جمهوری اسلامی در اتریش بوده و به جرم اقدام برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی سالیانه جنبش اپوزسیون ایران در پاریس (شورای ملی مقاومت ایران) در آلمان دستگیر شده است.
در طی ۴ دهه که از روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران می‌گذرد همواره بحث تروریسم و نقش این نظام در آن موضوع روی میز کشورها و سازمانهای بین المللی بوده است. نظام جمهوری اسلامی جدای از آنچه در واقع امر گذشته است در موضع‌گیریهای رسمی و علنی صراحتا از این امر حمایت نکرده است اما در موقعیتهای مختلف و با زبانهای دیپلماتیک یا دوپهلو ابایی از حمایت از آن نداشته است. آنچه که بیشتر جهان را در این رابطه به بررسی و موضع‌گیری واداشته است ترکیب تروریسم با قدرت موشکی و حضور گسترش یابنده نظامی این نظام در کشورهای دیگر بخصوص در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین است. بعلاوه آمریکا و دولتهای اروپایی که معاهده عدم اقدام تروریستی با جمهوری اسلامی بسته بودند نیز از توجه مجدد جمهوری اسلامی به ترورهای خارج کشوری در خاک کشورهای اروپایی نگران شده و علاوه بر موضع‌گیریهای سیاسی و برخوردهای دیپلماتیک اقدام عملی انجام داده اند که مهمترین آن دستگیری اسدالله اسدی در آلمان می‌باشد که از دیپلماتهای جمهوری اسلامی در اتریش بوده و به جرم اقدام برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی سالیانه جنبش اپوزسیون ایران در پاریس (شورای ملی مقاومت ایران) در آلمان دستگیر شده است.


== تروریسم رژیم ایران ==
== تروریسم جمهوری اسلامی ==
تروریسم در جمهوری اسلامی بنا بر گفته ناظران به ماهیت و اهداف برپایی این نظام برمی‌گردد. آنها استناد می‌کنند:
تروریسم در جمهوری اسلامی بنا بر گفته ناظران به ماهیت و اهداف برپایی این نظام برمی‌گردد. آنها استناد می‌کنند:


خط ۲۰۴: خط ۲۰۴:
12) '''تیپ «مالک اشتر»''': این تیپ یک تیپ مستقل تحت امر نیروی قدس می‌باشد که در سالهای جنگ با عراق تحت‌امر قرارگاه رمضان بود و به‌خاطر عملیاتی که در داخل عراق انجام داد، بعداز تشکیل نیروی قدس به آن نیرو منتقل شد و مقر آن استان مازندران است. فرمانده تیپ مالک اشتر سرتیپ پاسدارحسنی‌نیا است و 2گردان آن در لبنان به‌سر می‌برند.
12) '''تیپ «مالک اشتر»''': این تیپ یک تیپ مستقل تحت امر نیروی قدس می‌باشد که در سالهای جنگ با عراق تحت‌امر قرارگاه رمضان بود و به‌خاطر عملیاتی که در داخل عراق انجام داد، بعداز تشکیل نیروی قدس به آن نیرو منتقل شد و مقر آن استان مازندران است. فرمانده تیپ مالک اشتر سرتیپ پاسدارحسنی‌نیا است و 2گردان آن در لبنان به‌سر می‌برند.


'''مراکز آموزشی نیروی قدس'''<ref>یکی از وظایف ارگانهایی که در پیشبرد تروریسم جمهوری اسلامی عمل می‌کنند، جذب و انتخاب نیروهایی است که پس از آموزشهای مقدماتی و کنترل اولیه امنیتی به نیروی قدس و یا وزارت اطلاعات تحویل می‌شوند. نیروی قدس و وزارت اطلاعات در هماهنگی با وزارت خارجه ترتیباتی می‌دهند تا افراد عضوگیری شده به‌طور مخفیانه به ایران وارد و خارج شوند. بسیاری از آنها از طریق کشورهای واسط و با پاسپورتهایی که ایران در اختیار آنها قرار می‌دهد وارد ایران می‌شوند. این افراد با همین پاسپورت به کشور واسط باز می‌گردند و از آنجا با پاسپورتهای دیگر به مقصد مورد نظر خود حرکت می‌کنند</ref>
=== مراکز آموزش تروریسم در جمهوری اسلامی ===


==== '''مراکز آموزشی نیروی قدس'''<ref>یکی از وظایف ارگانهایی که در پیشبرد تروریسم جمهوری اسلامی عمل می‌کنند، جذب و انتخاب نیروهایی است که پس از آموزشهای مقدماتی و کنترل اولیه امنیتی به نیروی قدس و یا وزارت اطلاعات تحویل می‌شوند. نیروی قدس و وزارت اطلاعات در هماهنگی با وزارت خارجه ترتیباتی می‌دهند تا افراد عضوگیری شده به‌طور مخفیانه به ایران وارد و خارج شوند. بسیاری از آنها از طریق کشورهای واسط و با پاسپورتهایی که ایران در اختیار آنها قرار می‌دهد وارد ایران می‌شوند. این افراد با همین پاسپورت به کشور واسط باز می‌گردند و از آنجا با پاسپورتهای دیگر به مقصد مورد نظر خود حرکت می‌کنند</ref> ====
-پادگان آموزشی امام‌علی در تهران میدان تجریش
-پادگان آموزشی امام‌علی در تهران میدان تجریش


خط ۲۹۴: خط ۲۹۵:
2) مرکز قائم که مسئولیت آموزش (نفرات غیر ایرانی) را به‌عهده دارد که هم آموزشهای اهل سنت و هم آموزشهای اهل تشیع را در آن ارائه می‌کنند.
2) مرکز قائم که مسئولیت آموزش (نفرات غیر ایرانی) را به‌عهده دارد که هم آموزشهای اهل سنت و هم آموزشهای اهل تشیع را در آن ارائه می‌کنند.


==== ریل اعمال سپاه پاسداران برای تروریسم در کشورها ====
==== '''مراکز آموزش تروریستی وزارت اطلاعات''' ====
وزارت اطلاعات برای آموزش‌دادن تروریستهای غیرایرانی، اغلب از پادگانها و مراکز نظامی سپاه و ارتش استفاده می‌کند. به این‌صورت که در برخی از پادگانهای ارتش و یا سپاه یک قسمت مخفی راه می‌اندازد و به تروریستهای خود در این پادگانها آموزش می‌دهد.
 
مرکز آموزشی لویزان
 
پادگان آموزشی لویزان واقع در منطقهٌ لویزان تهران، مرکز آموزشهای اطلاعات و ضداطلاعات ارتش است و مربیان آن تماماً از افسران ارشد ارتش می‌باشند. وزارت اطلاعات از این پادگان برای آموزش کادرها و تروریستهایش استفاده می‌کند. عاملان ترور کاظم رجوی بخش زیادی از آموزشهای خود را در این پادگان گذرانده بودند.
 
مرکز آموزشی آبیک
 
مرکز آموزشی شهری آبیک از سوی وزارت اطلاعات برای مانور و تمرین عملیات تروریستی  مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرکز از سالها پیش در یک پادگان تأسیس شده است. شکل ظاهری این پادگان به صورت یک شهر است و در آن خیابان، کوچه، مغازه و منازلی (هرچند به‌صورت نیمه‌ساخته) ایجاد کرده‌اند که شکل ظاهری یک شهر را داشته باشد. مانور عملیات تروریستی را با ایجاد شرایط مشابه محل عملیات، در این مرکز انجام می‌دهند. در این مانورها از جنازه‌های بی‌صاحب به‌عنوان سوژه استفاده می‌کنند. دست اندرکاران ترور کاظم رجوی طرح ترور را در همین مرکز بارها تمرین کرده‌بودند.
 
مرکز آموزشی درویش
 
مرکز آموزشی درویش وزارت اطلاعات، در پادگان درویش، یک مرکز آموزشی نیروی انتظامی (ناجا)، واقع شده است. این پادگان در کیلومتر18 جادهٌ اهواز - ماهشهر می‌باشد. وزارت اطلاعات از سال1370 برای آموزش دادن سلاحهای شهری به تیمهای تروریستی از این مرکز استفاده می‌کند.
 
نفراتی که وزارت اطلاعات به این مرکز می‌فرستد عموماً در ترکیبهای دو یا سه نفره می‌باشند. وزارت اطلاعات رابطین مشخصی در این پادگان دارد و عوامل خود را به اسم کوچک و مستعار معرفی می‌نماید. نفرات وزارت اطلاعات برای رفت و آمد به این پادگان برای این‌که شناخته نشوند از خودروهای فرماندهان پادگان استفاده می‌کنند. تمرکز آموزش افراد وزارت اطلاعات در این پادگان بیشتر در روزهای آخر هفته (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) است که پادگان بیشتر حالت تعطیلی دارد. آسایشگاه، کلاسهای درس، سالن تیراندازی افراد وزارت اطلاعات از بقیه پادگان مستقل است و از محلهای مختص به وزارت اطلاعات استفاده دیگری نمی‌شود.
 
پادگان علی‌آباد قم
 
یکی دیگر از مراکز مورد استفادهٌ وزارت اطلاعات برای آموزش تروریستهایش پادگان علی‌آباد ارتش است. این پادگان در اتوبان تهران- قم، 40کیلومتری قم قرار دارد. وزارت اطلاعات در قسمت انتهایی پادگان منطقه‌یی را با خاکریز جدا کرده است و داخل آن محوطه‌یی برای تمرینات و آموزشهای وزارت اطلاعات به‌وجود آورده است.
 
 عناصر وزارت اطلاعات خمپاره‌های غول پیکر 320میلیمتری را به‌منظور هدف قرار دادن سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در این محل آموزش دیده بودند. وزارت اطلاعات یک قبضه از این خمپاره‌ها را در 5مارس سال 1996 برای هدف قرار دادن محل اقامت مریم رجوی در پاریس، به اروپا منتقل کرد، که در یک بندر بلژیک کشف و خنثی شد. وزارت اطلاعات در یک عملیات تروریستی دفتر مجاهدین در بغداد را با سه قبضه از این خمپاره‌ها در دی ماه1375هدف قرار داد که باعث کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان عراقی شد و خسارات زیادی به آنان وارد آمد<ref>وزارت اطلاعات طی سالهای گذشته بارها مراکز مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران در خاک عراق را با کاتیوشا مورد حمله قرار داده است.</ref>تروریستهای وزارت اطلاعات، کار با کاتیوشا را در پادگان علی‌آباد آموزش می‌بینند.
 
پادگان مصطفی خمینی
 
پادگان آموزشی مصطفی خمینی از دیگر پادگانهای آموزشی مورد استفادهٌ وزارت اطلاعات است. این پادگان در داخل  پادگان ولی‌عصر سپاه پاسداران در عشرت‌آباد تهران واقع شده است. ستاد فرماندهی نیروی هوایی سپاه در پادگان ولی‌عصر مستقر است. وزارت اطلاعات از پادگان مصطفی خمینی که آن را با دیوارهایی از پادگان ولی‌عصر جدا کرده است جهت آموزش  عناصری استفاده می‌کند که نسبت به ناشناخته‌ماندن هویتشان بسیار حساس است. در این مرکز کلیهٌ آموزشهای نظامی و اطلاعاتی شامل آموزشهای امنیتی، جاسوسی و ترور و آخرین شیوه‌های شکنجه آموزش داده می‌شود.
 
پادگان کُریِت کمپ اهواز
 
وزارت اطلاعات یک پادگان آموزشی به‌نام کریت کمپ در 40کیلومتری جادهٌ اهواز ـ ماهشهر نیز دارد. این پادگان در جنب پادگان حبیب‌اللهی سپاه پاسداران و تحت نظر آن اداره می‌شود. فرماندهٌ این پادگان  سیدعباس موسوی است که از افراد گارد جاویدان در زمان شاه بوده است. مربیان اطلاعاتی که در این پادگان به تروریستهای وزارت اطلاعات آموزش می‌دهند، عمدتاً از تهران به این مرکز می‌آیند.
 
مرکز آموزش غازان‌چی
 
مرکز آموزش غازان‌چی در نزدیکی پلیس راه غازان‌چی در سه راهی روانسر، کرمانشاه و کامیاران واقع شده است. وزارت اطلاعات از این مرکز برای آموزش تروریستهای اعزامی به عراق استفاده می‌کند.
 
پادگان فاتح غنی‌حسینی
 
این پادگان بین تهران و قم قرار دارد و محل آموزش مزدوران خارجی است. پاره‌یی از عوامل جمهوری اسلامی در ترکیه که توسط نیروی قدس و وزارت اطلاعات استخدام شده بودند، در این پادگان آموزش دیده‌اند. این تروریستها با همکاری دیپلومات‌های سفارت جمهوری اسلامی در ترورهای زیر دست داشته‌اند:
 
- ربودن و به قتل عضو مجاهدین علی‌اکبر قربانی در سال72
 
- ترور توران دورسون، روزنامه‌نگار ترک در شهریور69
 
- ترور اوغورمومجو، روزنامه‌نگار ترک که در بهمن71 با بمبگذاری در اتومبیلش ترور شد.
 
پادگان غیور اصلی
 
پادگان آموزشی غیور در کیلو متر30 جادهٌ اهواز - خرمشهر قرار دارد و دارای سابقهٌ طولانی در  آموزش مزدوران خارجی است. همزمان هم نیروی قدس سپاه و هم وزارت اطلاعات از این مرکز استفاده می‌کنند. این پادگان هم‌چنین یک مقر فرعی در خرمشهر دارد. در حال حاضر نفرات لشکر انصارالحسین 9بدر در این پادگان مستقر هستند.
 
==== '''سایر مراکز آموزش تروریستی''' ====
برخی دیگر از مراکز و پادگانهای تروریستی جمهوری اسلامی که نفرات ایرانی و غیرایرانی رژیم در آنها آموزش می‌بینند، به‌شرح زیر است:
 
- پادگان ابوذر واقع در قلعه‌شاهین اهواز محل آموزش تروریست جهت اعزام به عراق
 
- مدرسهٌ نواب صفوی در اهواز مورد استفاده  آموزشهای تئوریک
 
- پادگان حزب‌الله در ورامین مخصوص آموزش تروریستهایی که برای عملیات علیه مجاهدین به خاک عراق اعزام می‌شوند
 
-پادگان آموزشی ایذه که در نزدیکی شهر ایذه واقع شده است. یک افسر اطلاعات به‌نام هادی از طرف ادارهٌ اطلاعات اهواز در این محل به تروریستها آموزش کار با سلاح می‌دهد و یک افسر اطلاعات دیگر به‌نام نعمت کمک‌مربی است.
 
-پادگان امیرالمومنین در منطقه‌یی موسوم به بان‌روشان واقع در 35کیلومتری ایلام، یکی دیگر از مراکز آموزشی تروریستهاست. این پادگان متعلق به سپاه ایلام است و بسیاری از عملیات تروریستی در خاک عراق از همین‌جا سازمان داده می‌شود.
 
-پادگان آموزشی کوثر واقع در جادهٌ دزفول - شوشتر، یکی دیگر از مراکز آموزش تروریستی رژیم است. حسن درویش از فرماندهان سپاه در این پادگان به تروریستها آموزش می‌دهد.
 
گزارش مطبوعات خارجی از آموزش تروریستها در ایران
 
ماهنامهٌ «بررسی اطلاعاتی جینز» در شمارهٌ مارس97 (اسفند75) خود طی مقاله‌یی تحت عنوان «مدرسهٌ بمبگذاری» در بارهٌ «پایگاههای آموزشی تروریستهای بین‌المللی» در ایران می‌نویسد: «در ایران حداقل 12پایگاه توسط مدیران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره و کنترل می‌شوند که آنها نیز زیر نظر ادارهٌ اطلاعات قرار دارند. این پایگاهها مانند بسیاری دیگر استتار شده‌اند که مانند یک دهکدهٌ کوچک و یا یک مزرعه جلوه داده شوند تا از دید ماهواره‌های جاسوسی پنهان بمانند.  ...سه پایگاه، یکی  در نزدیکی همدان دیگری در  قزوین و بزرگترین پایگاه به‌نام امام‌علی که در شرق پایتخت واقع شده است در سال1996 برملا شد. پایگاه امام‌علی توجهات بسیاری از سازمانهای اطلاعاتی غرب را به‌خود جلب کرده است. به این دلیل که معتقدند این پایگاه به عنوان مرکز فرماندهی گروههای تروریستی که توسط ایران حمایت می‌شوند،عمل می‌کند.
 
پایگاههای ایرانیان  شلوغ‌ترین و فعالترین پایگاهها هستند که تروریستهای مجرب را آموزش می‌دهند و تخمین زده می‌شود که هر ساله بین 4000 تا 4500 فارغ‌التحصیل دارند. گفته می‌شود که بمبگذاری ساختمان گارد ملی عربستان سعودی در سال1995 و ساختمان خبر در ژوئیهٌ1996 توسط فارغ‌التحصیلان این مدارس انجام شده است. انواع آموزشهایی که در این پایگاهها داده می‌شود شامل سلاحهای سبک و نیمه‌سنگین و تکنیکهای بمبگذاریهای انتحاری و انفجارات است. در ژوئن1996 اطلاعات بحرین یک توطئه را کشف کرد که در آن 26بحرینی اعتراف کردند که آموزشهایشان را در ایران از سال1993 توسط پاسداران انقلاب اسلامی ایران گرفته‌اند…
 
هفته‌نامهٌ تایم در شمارهٌ  مورخ 3 دی1375 خود در مورد انفجار خبر در عربستان سعودی نوشت: «ریاض معتقد است که مدارک بسیار متقاعدکننده نشان می‌دهد اکثریت این 40نفر دستگیر شده مظنون به دست داشتن در انفجار خبر، از ایران دیدار کرده‌اند».
 
=== ریل اعمال جمهوری اسلامی برای تروریسم در کشورها ===
ریل کلاسیک ماشین تروریسم جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف از این قرار است:
ریل کلاسیک ماشین تروریسم جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف از این قرار است:
# جذب نیرو با استفاده از انگیزه‌های مذهبی  
# جذب نیرو با استفاده از انگیزه‌های مذهبی  
خط ۵۰۷: خط ۵۸۰:


اقدامات تروریستی علیه پناهندگان و گروههای کرد ایرانی در کردستان عراق<ref>ایجاد شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی در خارج کشور و به‌راه انداختن دسته‌هایی تحت نام «اعضای سابق مجاهدین» وبکارگیری آنها علیه مجاهدین و مقاومت ایران و زمینه‌سازی اقدامات تروریستی از اقدامات وزارت اطلاعات در خارج کشور است</ref>
اقدامات تروریستی علیه پناهندگان و گروههای کرد ایرانی در کردستان عراق<ref>ایجاد شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی در خارج کشور و به‌راه انداختن دسته‌هایی تحت نام «اعضای سابق مجاهدین» وبکارگیری آنها علیه مجاهدین و مقاومت ایران و زمینه‌سازی اقدامات تروریستی از اقدامات وزارت اطلاعات در خارج کشور است</ref>
===== '''مراکز آموزش تروریستی وزارت اطلاعات''' =====
وزارت اطلاعات برای آموزش‌دادن تروریستهای غیرایرانی، اغلب از پادگانها و مراکز نظامی سپاه و ارتش استفاده می‌کند. به این‌صورت که در برخی از پادگانهای ارتش و یا سپاه یک قسمت مخفی راه می‌اندازد و به تروریستهای خود در این پادگانها آموزش می‌دهد.
مرکز آموزشی لویزان
پادگان آموزشی لویزان واقع در منطقهٌ لویزان تهران، مرکز آموزشهای اطلاعات و ضداطلاعات ارتش است و مربیان آن تماماً از افسران ارشد ارتش می‌باشند. وزارت اطلاعات از این پادگان برای آموزش کادرها و تروریستهایش استفاده می‌کند. عاملان ترور کاظم رجوی بخش زیادی از آموزشهای خود را در این پادگان گذرانده بودند.
مرکز آموزشی آبیک
مرکز آموزشی شهری آبیک از سوی وزارت اطلاعات برای مانور و تمرین عملیات تروریستی  مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرکز از سالها پیش در یک پادگان تأسیس شده است. شکل ظاهری این پادگان به صورت یک شهر است و در آن خیابان، کوچه، مغازه و منازلی (هرچند به‌صورت نیمه‌ساخته) ایجاد کرده‌اند که شکل ظاهری یک شهر را داشته باشد. مانور عملیات تروریستی را با ایجاد شرایط مشابه محل عملیات، در این مرکز انجام می‌دهند. در این مانورها از جنازه‌های بی‌صاحب به‌عنوان سوژه استفاده می‌کنند. دست اندرکاران ترور کاظم رجوی طرح ترور را در همین مرکز بارها تمرین کرده‌بودند.
مرکز آموزشی درویش
مرکز آموزشی درویش وزارت اطلاعات، در پادگان درویش، یک مرکز آموزشی نیروی انتظامی (ناجا)، واقع شده است. این پادگان در کیلومتر18 جادهٌ اهواز - ماهشهر می‌باشد. وزارت اطلاعات از سال1370 برای آموزش دادن سلاحهای شهری به تیمهای تروریستی از این مرکز استفاده می‌کند.
نفراتی که وزارت اطلاعات به این مرکز می‌فرستد عموماً در ترکیبهای دو یا سه نفره می‌باشند. وزارت اطلاعات رابطین مشخصی در این پادگان دارد و عوامل خود را به اسم کوچک و مستعار معرفی می‌نماید. نفرات وزارت اطلاعات برای رفت و آمد به این پادگان برای این‌که شناخته نشوند از خودروهای فرماندهان پادگان استفاده می‌کنند. تمرکز آموزش افراد وزارت اطلاعات در این پادگان بیشتر در روزهای آخر هفته (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) است که پادگان بیشتر حالت تعطیلی دارد. آسایشگاه، کلاسهای درس، سالن تیراندازی افراد وزارت اطلاعات از بقیه پادگان مستقل است و از محلهای مختص به وزارت اطلاعات استفاده دیگری نمی‌شود.
پادگان علی‌آباد قم
یکی دیگر از مراکز مورد استفادهٌ وزارت اطلاعات برای آموزش تروریستهایش پادگان علی‌آباد ارتش است. این پادگان در اتوبان تهران- قم، 40کیلومتری قم قرار دارد. وزارت اطلاعات در قسمت انتهایی پادگان منطقه‌یی را با خاکریز جدا کرده است و داخل آن محوطه‌یی برای تمرینات و آموزشهای وزارت اطلاعات به‌وجود آورده است.
 عناصر وزارت اطلاعات خمپاره‌های غول پیکر 320میلیمتری را به‌منظور هدف قرار دادن سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در این محل آموزش دیده بودند. وزارت اطلاعات یک قبضه از این خمپاره‌ها را در 5مارس سال 1996 برای هدف قرار دادن محل اقامت مریم رجوی در پاریس، به اروپا منتقل کرد، که در یک بندر بلژیک کشف و خنثی شد. وزارت اطلاعات در یک عملیات تروریستی دفتر مجاهدین در بغداد را با سه قبضه از این خمپاره‌ها در دی ماه1375هدف قرار داد که باعث کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان عراقی شد و خسارات زیادی به آنان وارد آمد<ref>وزارت اطلاعات طی سالهای گذشته بارها مراکز مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران در خاک عراق را با کاتیوشا مورد حمله قرار داده است.</ref>تروریستهای وزارت اطلاعات، کار با کاتیوشا را در پادگان علی‌آباد آموزش می‌بینند.
پادگان مصطفی خمینی
پادگان آموزشی مصطفی خمینی از دیگر پادگانهای آموزشی مورد استفادهٌ وزارت اطلاعات است. این پادگان در داخل  پادگان ولی‌عصر سپاه پاسداران در عشرت‌آباد تهران واقع شده است. ستاد فرماندهی نیروی هوایی سپاه در پادگان ولی‌عصر مستقر است. وزارت اطلاعات از پادگان مصطفی خمینی که آن را با دیوارهایی از پادگان ولی‌عصر جدا کرده است جهت آموزش  عناصری استفاده می‌کند که نسبت به ناشناخته‌ماندن هویتشان بسیار حساس است. در این مرکز کلیهٌ آموزشهای نظامی و اطلاعاتی شامل آموزشهای امنیتی، جاسوسی و ترور و آخرین شیوه‌های شکنجه آموزش داده می‌شود.
پادگان کُریِت کمپ اهواز
وزارت اطلاعات یک پادگان آموزشی به‌نام کریت کمپ در 40کیلومتری جادهٌ اهواز ـ ماهشهر نیز دارد. این پادگان در جنب پادگان حبیب‌اللهی سپاه پاسداران و تحت نظر آن اداره می‌شود. فرماندهٌ این پادگان  سیدعباس موسوی است که از افراد گارد جاویدان در زمان شاه بوده است. مربیان اطلاعاتی که در این پادگان به تروریستهای وزارت اطلاعات آموزش می‌دهند، عمدتاً از تهران به این مرکز می‌آیند.
مرکز آموزش غازان‌چی
مرکز آموزش غازان‌چی در نزدیکی پلیس راه غازان‌چی در سه راهی روانسر، کرمانشاه و کامیاران واقع شده است. وزارت اطلاعات از این مرکز برای آموزش تروریستهای اعزامی به عراق استفاده می‌کند.
پادگان فاتح غنی‌حسینی
این پادگان بین تهران و قم قرار دارد و محل آموزش مزدوران خارجی است. پاره‌یی از عوامل جمهوری اسلامی در ترکیه که توسط نیروی قدس و وزارت اطلاعات استخدام شده بودند، در این پادگان آموزش دیده‌اند. این تروریستها با همکاری دیپلومات‌های سفارت جمهوری اسلامی در ترورهای زیر دست داشته‌اند:
- ربودن و به قتل عضو مجاهدین علی‌اکبر قربانی در سال72
- ترور توران دورسون، روزنامه‌نگار ترک در شهریور69
- ترور اوغورمومجو، روزنامه‌نگار ترک که در بهمن71 با بمبگذاری در اتومبیلش ترور شد.
پادگان غیور اصلی
پادگان آموزشی غیور در کیلو متر30 جادهٌ اهواز - خرمشهر قرار دارد و دارای سابقهٌ طولانی در  آموزش مزدوران خارجی است. همزمان هم نیروی قدس سپاه و هم وزارت اطلاعات از این مرکز استفاده می‌کنند. این پادگان هم‌چنین یک مقر فرعی در خرمشهر دارد. در حال حاضر نفرات لشکر انصارالحسین 9بدر در این پادگان مستقر هستند.
===== '''سایر مراکز آموزش تروریستی''' =====
برخی دیگر از مراکز و پادگانهای تروریستی جمهوری اسلامی که نفرات ایرانی و غیرایرانی رژیم در آنها آموزش می‌بینند، به‌شرح زیر است:
- پادگان ابوذر واقع در قلعه‌شاهین اهواز محل آموزش تروریست جهت اعزام به عراق
- مدرسهٌ نواب صفوی در اهواز مورد استفاده  آموزشهای تئوریک
- پادگان حزب‌الله در ورامین مخصوص آموزش تروریستهایی که برای عملیات علیه مجاهدین به خاک عراق اعزام می‌شوند
-پادگان آموزشی ایذه که در نزدیکی شهر ایذه واقع شده است. یک افسر اطلاعات به‌نام هادی از طرف ادارهٌ اطلاعات اهواز در این محل به تروریستها آموزش کار با سلاح می‌دهد و یک افسر اطلاعات دیگر به‌نام نعمت کمک‌مربی است.
-پادگان امیرالمومنین در منطقه‌یی موسوم به بان‌روشان واقع در 35کیلومتری ایلام، یکی دیگر از مراکز آموزشی تروریستهاست. این پادگان متعلق به سپاه ایلام است و بسیاری از عملیات تروریستی در خاک عراق از همین‌جا سازمان داده می‌شود.
-پادگان آموزشی کوثر واقع در جادهٌ دزفول - شوشتر، یکی دیگر از مراکز آموزش تروریستی رژیم است. حسن درویش از فرماندهان سپاه در این پادگان به تروریستها آموزش می‌دهد.
گزارش مطبوعات خارجی از آموزش تروریستها در ایران
ماهنامهٌ «بررسی اطلاعاتی جینز» در شمارهٌ مارس97 (اسفند75) خود طی مقاله‌یی تحت عنوان «مدرسهٌ بمبگذاری» در بارهٌ «پایگاههای آموزشی تروریستهای بین‌المللی» در ایران می‌نویسد: «در ایران حداقل 12پایگاه توسط مدیران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره و کنترل می‌شوند که آنها نیز زیر نظر ادارهٌ اطلاعات قرار دارند. این پایگاهها مانند بسیاری دیگر استتار شده‌اند که مانند یک دهکدهٌ کوچک و یا یک مزرعه جلوه داده شوند تا از دید ماهواره‌های جاسوسی پنهان بمانند.  ...سه پایگاه، یکی  در نزدیکی همدان دیگری در  قزوین و بزرگترین پایگاه به‌نام امام‌علی که در شرق پایتخت واقع شده است در سال1996 برملا شد. پایگاه امام‌علی توجهات بسیاری از سازمانهای اطلاعاتی غرب را به‌خود جلب کرده است. به این دلیل که معتقدند این پایگاه به عنوان مرکز فرماندهی گروههای تروریستی که توسط ایران حمایت می‌شوند،عمل می‌کند.
پایگاههای ایرانیان  شلوغ‌ترین و فعالترین پایگاهها هستند که تروریستهای مجرب را آموزش می‌دهند و تخمین زده می‌شود که هر ساله بین 4000 تا 4500 فارغ‌التحصیل دارند. گفته می‌شود که بمبگذاری ساختمان گارد ملی عربستان سعودی در سال1995 و ساختمان خبر در ژوئیهٌ1996 توسط فارغ‌التحصیلان این مدارس انجام شده است. انواع آموزشهایی که در این پایگاهها داده می‌شود شامل سلاحهای سبک و نیمه‌سنگین و تکنیکهای بمبگذاریهای انتحاری و انفجارات است. در ژوئن1996 اطلاعات بحرین یک توطئه را کشف کرد که در آن 26بحرینی اعتراف کردند که آموزشهایشان را در ایران از سال1993 توسط پاسداران انقلاب اسلامی ایران گرفته‌اند…
هفته‌نامهٌ تایم در شمارهٌ  مورخ 3 دی1375 خود در مورد انفجار خبر در عربستان سعودی نوشت: «ریاض معتقد است که مدارک بسیار متقاعدکننده نشان می‌دهد اکثریت این 40نفر دستگیر شده مظنون به دست داشتن در انفجار خبر، از ایران دیدار کرده‌اند».


===== '''نقش معاونت خارجی وزارت اطلاعات در ترور مسعود رجوی در فرانسه''' =====
===== '''نقش معاونت خارجی وزارت اطلاعات در ترور مسعود رجوی در فرانسه''' =====
۱٬۰۶۸

ویرایش

منوی ناوبری