کاربر:بخشایشی/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
خط ۱۵۳: خط ۱۵۳:
https://news.mojahedin.org/i/news/139646
https://news.mojahedin.org/i/news/139646


خبرگزاری فرانسه: مریم رجوی از هواداران گروه خود خواست در اعتراض به یورش پلیس فرانسه که او و دیگران را دستگیر کرده است، خودشان را آتش نزنند. خانم رجوی گفت: «خبر تظاهرات شما را شنیدم که برای آزادی من و سایر خواهران و برادرانتان فریاد می‌زنید، اما وقتی خبر خودسوزی شما عزیزانم را شنیدم، بسیار بسیار متأثر شدم، به‌طوری‌که کنترل تأثر و عواطفم برایم مشکل است... از شما می‌خواهم که هر چه سریعتر خودسوزی را متوقف کنید و مرا بیش از این دردمند و نگران نکنید. اما به تظاهرات و تحصن آرام خود ادامه دهید تا به اهداف خود برسید. اگر‌چه وصف الحال شما را می‌فهمم و می‌دانم که چقدر رنجیده خاطرید که در فرانسه، یعنی کشوری که تاریخش و نامش با حقوق‌بشر و آزادی و دموکراسی پیوند خورده، چرا باید از زندان و سلول حرف زد، آن هم برای آزادیخواهان واقعی ایران. حتماً جواب آن را باید در یک معامله‌ای با رژیم پلید و آزادی‌کش آخوندها دید. به‌خصوص که فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران به‌دلیل تظاهرات پی‌درپی دانشجویان و مردم تهران و سایر شهرها و در مقابل شعارهای نفی تمامیت رژیم، به خود می‌لرزد و برای حفظ تعادل خود، ولو به‌طور مقطعی، نیاز به چنین توطئه‌ها و معاملاتی دارد... عزم خلل‌ناپذیر و همبستگی مردم ایران برای رهایی از دیکتاتوری مذهبی و تروریستی، قطعاً پیروز می‌شود. انشاء الله که هر چه سریعتر روز آزادی مردم ایران فرا برسد و همهٴ دردها و رنجها پایان یابد». (خبرگزاری فرانسه- 29خرداد ۱۳۸۲)
خبرگزاری فرانسه: مریم رجوی از هواداران گروه خود خواست در اعتراض به یورش پلیس فرانسه که او و دیگران را دستگیر کرده است، خودشان را آتش نزنند. خانم رجوی گفت: «خبر تظاهرات شما را شنیدم که برای آزادی من و سایر خواهران و برادرانتان فریاد می‌زنید، اما وقتی خبر خودسوزی شما عزیزانم را شنیدم، بسیار بسیار متأثر شدم، به‌طوری‌که کنترل تأثر و عواطفم برایم مشکل است... از شما می‌خواهم که هر چه سریعتر خودسوزی را متوقف کنید و مرا بیش از این دردمند و نگران نکنید. اما به تظاهرات و تحصن آرام خود ادامه دهید تا به اهداف خود برسید. اگر‌چه وصف الحال شما را می‌فهمم و می‌دانم که چقدر رنجیده خاطرید که در فرانسه، یعنی کشوری که تاریخش و نامش با حقوق‌بشر و آزادی و دموکراسی پیوند خورده، چرا باید از زندان و سلول حرف زد، آن هم برای آزادیخواهان واقعی ایران. حتماً جواب آن را باید در یک معامله‌ای با رژیم پلید و آزادی‌کش آخوندها دید. به‌خصوص که فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران به‌دلیل تظاهرات پی‌درپی دانشجویان و مردم تهران و سایر شهرها و در مقابل شعارهای نفی تمامیت رژیم، به خود می‌لرزد و برای حفظ تعادل خود، ولو به‌طور مقطعی، نیاز به چنین توطئه‌ها و معاملاتی دارد... عزم خلل‌ناپذیر و همبستگی مردم ایران برای رهایی از دیکتاتوری مذهبی و تروریستی، قطعاً پیروز می‌شود. انشاء الله که هر چه سریعتر روز آزادی مردم ایران فرا برسد و همهٴ دردها و رنجها پایان یابد». (خبرگزاری فرانسه- ۲۹ خرداد ۱۳۸۲)


در روز اول تیر سازمان مجاهدین خلق ایران با استناد به‌پیام خانم مریم رجوی از زندان
در روز اول تیر سازمان مجاهدین خلق ایران با استناد به‌پیام خانم مریم رجوی از زندان


سازمان مجاهدین خلق ایران در این رابطه اطلاعیه صادر می‌کند: «با یادآوری پیام‌های مكرر خانم مریم رجوی، باز هم از همه هموطنان جریحه دار شده استدعا می‌كند كه به‌رغم هر میزان تاثر و ناراحتی از دست زدن به‌خودسوزی اعتراضی خودداری كنند و خواست‌هایشان را با تمام قوا و صرفا در چارچوب قانون و به‌صورت اعتصاب و تحصن و آكسیون‌های آرام اعتراضی پیگیری كنند». (سازمان مجاهدین خلق ایران - اول تیر ۱۳۸۲)
سازمان مجاهدین خلق ایران در این رابطه اطلاعیه صادر می‌کند: «با یادآوری پیام‌های مكرر خانم مریم رجوی، باز هم از همه هموطنان جریحه دار شده استدعا می‌كند كه به‌رغم هر میزان تاثر و ناراحتی از دست زدن به‌خودسوزی اعتراضی خودداری كنند و خواست‌هایشان را با تمام قوا و صرفا در چارچوب قانون و به‌صورت اعتصاب و تحصن و آكسیون‌های آرام اعتراضی پیگیری كنند». (اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق ایران - اول تیر ۱۳۸۲)


(آزادى رئيس‌جمهور و بازگشت به اورسوراواز روز شمار 17 ژوئن تا 3 ژوئيه)
(آزادى رئيس‌جمهور و بازگشت به اورسوراواز روز شمار 17 ژوئن تا 3 ژوئيه)
خط ۲۱۴: خط ۲۱۴:
https://www.mojahedin.org/i/news/139640  
https://www.mojahedin.org/i/news/139640  


سناتور براون بک عضو مجلس سنای آمریکا، در نامه‌ به رئیس‌جمهور فرانسه: من با نگرانی و فوریت زیاد در رابطه با اقدامات اخیر کشور شما علیه چهره‌های اپوزیسیون ایران، به‌ویژه خانم مریم رجوی به شما نامه می‌نویسم. من از ملت فرانسه، که مدتهاست به‌خاطر حمایتش از حقوق‌بشر و آزادی بیان به خود می‌بالد، می‌خواهم خود را نسبت به آرمانهایش متعهد بداند و از دست زدن به اقداماتی که آن را در کنار رژیم تروریست ایران قرار دهد، خوددای ورزد».<ref>گاهشمار کودتای [https://www.mojahedin.org/i/news/139640 نافرجام]</ref>
سناتور براون بک عضو مجلس سنای آمریکا، در نامه‌ به رئیس‌جمهور فرانسه: من با نگرانی و فوریت زیاد در رابطه با اقدامات اخیر کشور شما علیه چهره‌های اپوزیسیون ایران، به‌ویژه خانم مریم رجوی به شما نامه می‌نویسم. من از ملت فرانسه، که مدتهاست به‌خاطر حمایتش از حقوق‌بشر و آزادی بیان به خود می‌بالد، می‌خواهم خود را نسبت به آرمانهایش متعهد بداند و از دست زدن به اقداماتی که آن را در کنار رژیم تروریست ایران قرار دهد، خوددای ورزد».  


نماینده کنگرهٴ آمریکا، «لیسی کلی»، در نامه‌یی به رئیس‌جمهور فرانسه نوشت: » من در احساس شوک و انزجار جامعه ایرانی – آمریکایی، خودم را به‌خاطر این حمله نا موجه علیه جامعه ایرانی در فرانسه، سهیم میدانم. ایندستگیریها منافع دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران را برآروده می‌کند».
نماینده کنگرهٴ آمریکا، «لیسی کلی»، در نامه‌یی به رئیس‌جمهور فرانسه نوشت: » من در احساس شوک و انزجار جامعه ایرانی – آمریکایی، خودم را به‌خاطر این حمله نا موجه علیه جامعه ایرانی در فرانسه، سهیم میدانم. ایندستگیریها منافع دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران را برآروده می‌کند».
۳۷۴

ویرایش

منوی ناوبری