۶٬۵۵۴
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۶۵: | خط ۶۵: | ||
== آثار هنری == | == آثار هنری == | ||
[[پرونده:عارف در زمان مشروطه.JPG|جایگزین=همدان ۱۳۱۱، منزل دکتر بدیعالحکما ـ خیابان بینالنهرین از راست: عارف قزوینی، دکتر بدیعالحکما، جلالالدین کیهان (جنرال کنسول ایران در بمبئی)، مریم بدیع دختر بدیعالحکما، ناشناس، مُنور بدیع همسر بدیعالحکما.|بندانگشتی|همدان ۱۳۱۱، منزل دکتر بدیعالحکما ـ خیابان بینالنهرین از راست: عارف قزوینی، دکتر بدیعالحکما، جلالالدین کیهان (جنرال کنسول ایران در بمبئی)، مریم بدیع دختر بدیعالحکما، ناشناس، مُنور بدیع همسر بدیعالحکما. ]] | |||
از عارف بیست و چهار تصنیف و چند مارش و سرود بهجای ماندهاست که اشعار آنها در دیوانش به چاپ رسیده، تصنیف ”آواز بهاری” را او در سال ۱۲۸۶ شمسی ساخته و بهواسطهی عشق و علاقهای که حیدر عمو اوغلی به آن آهنگ داشت، آن را به نام وی کرد. | از عارف بیست و چهار تصنیف و چند مارش و سرود بهجای ماندهاست که اشعار آنها در دیوانش به چاپ رسیده، تصنیف ”آواز بهاری” را او در سال ۱۲۸۶ شمسی ساخته و بهواسطهی عشق و علاقهای که حیدر عمو اوغلی به آن آهنگ داشت، آن را به نام وی کرد. | ||
خط ۲۳۴: | خط ۲۳۵: | ||
=== محبوبیت عارف فزوینی و اشعارش === | === محبوبیت عارف فزوینی و اشعارش === | ||
[[پرونده:عارف2.jpg|جایگزین=عارف قزوینی|بندانگشتی|عارف قزوینی]] | |||
همزمان با عارف شاعران دیگری هم بودند که برخی از آنها حتی توانایی های شاعرانه بیشتری داشته و هوادار مشروطه نیز بودهاند اما هیچ کدامشان از نظر وجاهت ملی به پای عارف نرسیده اند. | همزمان با عارف شاعران دیگری هم بودند که برخی از آنها حتی توانایی های شاعرانه بیشتری داشته و هوادار مشروطه نیز بودهاند اما هیچ کدامشان از نظر وجاهت ملی به پای عارف نرسیده اند. | ||
ویرایش