۷٬۳۴۸
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۵۵: | خط ۵۵: | ||
=== تناقض در برداشت ارتجاعی از اسلام === | === تناقض در برداشت ارتجاعی از اسلام === | ||
مسعود رجوی با با اشاره به دینامیزم قرآن خمینی و همفکرانش را متهم می کند که دین فروش و فریبکار هستند، زیرا هنگام سرکوب و جنگ از پیشرفته ترین دستاوردهای بشر استفاده میکنند اما در احکام دین در جزئیات از قوانین هزارههای پیشین تابیعت می کنند. او در این رابطه میگوید: <blockquote>چطور است که آخوندها از آخرین دستاوردهای فنی، علمی و حرفهیی و تخصصی پایان قرن بیستم استفاده میکنند، اما جزائیات و قصاص رژیمشان متعلق به هزارههای پیشین است؟ از آخوندها بپرسید چرا دنبال موشکهای میانبرد و دور برد و سلاحهای شیمیایی و اتمی و میکروبی هستید و دنبال همان چرخ و چاه و اسب و منجنیق نیستید؟ چرا از یک طرف، برای بقای رژیم خود از کیسه ملت ایران، از آخرین پیشرفتهای فنی و تخصصی مربوط به فازهای پایانی دوران رشد سرمایهداری استفاده میکنید؟ اما از طرف دیگر تابع جزائیات هزارههای پیشین مثل سنگسار هستید و دست و پا میبرید؟ یا از روی بلندی پرتاب میکنید؟ کدام را باور کنیم؟...خُب، حالا ما درمورد آخوندها کدام را باور کنیم؟ سطح تولید و قوای مولدهٌ یکهزار و چهارصدسال پیش را باورکنیم یا این روزگار را؟ »<ref>[https://www.iran-efshagari.com/wp-content/uploads/2017/01/DoEslamSarapa.pdf دو اسلام سراپا متضاد]</ref></blockquote>مسعود رجوی در سخنرانی خود میگوید آخوندهای حاکم بر ایران هر جا نیاز باشد از تغییر احکام نیز خودداری نمیکنند و این نشانه ی تناقض و فریب در رفتار آنهاست. | مسعود رجوی با با اشاره به دینامیزم قرآن خمینی و همفکرانش را متهم می کند که دین فروش و فریبکار هستند، زیرا هنگام سرکوب و جنگ از پیشرفته ترین دستاوردهای بشر استفاده میکنند اما در احکام دین در جزئیات از قوانین هزارههای پیشین تابیعت می کنند. او در این رابطه میگوید: <blockquote>چطور است که آخوندها از آخرین دستاوردهای فنی، علمی و حرفهیی و تخصصی پایان قرن بیستم استفاده میکنند، اما جزائیات و قصاص رژیمشان متعلق به هزارههای پیشین است؟ از آخوندها بپرسید چرا دنبال موشکهای میانبرد و دور برد و سلاحهای شیمیایی و اتمی و میکروبی هستید و دنبال همان چرخ و چاه و اسب و منجنیق نیستید؟ چرا از یک طرف، برای بقای رژیم خود از کیسه ملت ایران، از آخرین پیشرفتهای فنی و تخصصی مربوط به فازهای پایانی دوران رشد سرمایهداری استفاده میکنید؟ اما از طرف دیگر تابع جزائیات هزارههای پیشین مثل سنگسار هستید و دست و پا میبرید؟ یا از روی بلندی پرتاب میکنید؟ کدام را باور کنیم؟...خُب، حالا ما درمورد آخوندها کدام را باور کنیم؟ سطح تولید و قوای مولدهٌ یکهزار و چهارصدسال پیش را باورکنیم یا این روزگار را؟ »<ref>[https://www.iran-efshagari.com/wp-content/uploads/2017/01/DoEslamSarapa.pdf دو اسلام سراپا متضاد]</ref></blockquote>مسعود رجوی در سخنرانی خود میگوید آخوندهای حاکم بر ایران هر جا نیاز باشد از تغییر احکام نیز خودداری نمیکنند و این نشانه ی تناقض و فریب در رفتار آنهاست. مسعود رجوی در این رابطه میگوید:<blockquote>«راستی مگر این آخوندها نمیگفتند که غنا و موسیقی حرام است؟ پس چه شد؟ وقتی که دجال خودش بهحاکمیت رسید و رادیو و تلویزیون را قبضه کرد، دید نمیشود، خودش فتوا داد که موسیقی آزاد است، درحالیکه قبل از آن همینها را علامت نفاق مجاهدین میدانست. مگر آخوندها نمیگفتند شطرنج حرام است؟ بعضی وقتها که بچهها در زندان شطرنج بازی میکردند، آخوندها تذکر میدادند که حرام است. ریشتراشی، غنا و شطرنج همه حرام بودند. اما دستوپا بریدن و سنگسار حلال است، آنهم با کلمهٌ تکبیر. ننگ برشما! شجرهٌ خبیثهٌ ملعونهٌ رذیله، تماماً سوء و تماماً پلیدی. تیرباران و اعدام و حلقآویز زن مجاهد باردار حلال است، آنقدر که جانشین خمینی هم زبان به اعتراض گشود. حضرت علی گفت شکنجه حرام است، ولو در مورد سگ هار! آیا این شکنجههایی که خمینی درمورد مجاهدین روا دانسته است، اسلامی است؟ آیا سوزاندن و ضرب حتیالموت حلال است؟ ننگ برشما و شجرهٌ خبیثهٌ شما باد که از خوارج و ابنملجم گرفته تا قاتلان ائمهٌ اطهار و شیخفضلالله و خمینی و لاجوردی همیشه علمدار قشریگری و جهل و ظلمات و خصم مبین دانش و فرهنگ و آزادی و عدالت بودهاید»</blockquote> | ||
=== حقوق زن در اسلام === | === حقوق زن در اسلام === | ||
خط ۶۶: | خط ۶۶: | ||
=== اجتهاد از دیدگاه مجاهدین === | === اجتهاد از دیدگاه مجاهدین === | ||
اجتهاد از نظر مجاهدین یعنی منطبق کردن احکام پیشین، یعنی همان متشابهات با تکامل و پیشرفت بشر. اجتهاد از نظر آنها برای مشخص کردن آداب نماز و روزه نیست. این آداب همیشه مشخص بوده و هست. البته مجاهدین به پدیده مرجع تقلید و مجتهد به شکلی که رژیم ایران و خمینی به آن معتقدند، اعتقادی ندارند. مسعود رجوی در این باره میگوید:<blockquote>« ازنظر خمینی، فقیه یعنی آخوند، یعنی پارچه و دستاری برسر و عبایی بر دوش، خمینی از آغاز مجاهدین را | اجتهاد از نظر مجاهدین یعنی منطبق کردن احکام پیشین، یعنی همان متشابهات با تکامل و پیشرفت بشر. اجتهاد از نظر آنها برای مشخص کردن آداب نماز و روزه نیست. این آداب همیشه مشخص بوده و هست. البته مجاهدین به پدیده مرجع تقلید و مجتهد به شکلی که رژیم ایران و خمینی به آن معتقدند، اعتقادی ندارند. مسعود رجوی در این باره میگوید:<blockquote>« ازنظر خمینی، فقیه یعنی آخوند، یعنی پارچه و دستاری برسر و عبایی بر دوش، خمینی از آغاز مجاهدین را ضد روحانیت معرفی میکرد. ما هم بهاو گفتیم برو پیکارت! آخر آن که حضرت علی بود، نهفقط پارچه و دستار، بلکه قرآن را هم که به دجالیّت بالای نیزه کرده بودند ـپانصد قرآن را مزدوران معاویه در جنگ صفین بالای نیزهها بردندـ گفت آنها را درهم بکوبید. قرآنی که بهفتنه بلند شده و هدفش استمرار یکحاکمیت ارتجاعی است، کاغذ است و بس»</blockquote>از دیدگاه مجاهدین فهم قرآن و مفاهیم آن در جریان مبارزهی اجتماعی و سیاسی بدست میآید و نه در گوشه نشینی. مسعود رجوی در تفسیر آیهی «لایمسه الا المطهرون« میگوید:<blockquote>«قرآن میگوید «لایمسه الا المطهرون» و «هدی للمتقین»، یعنی که برای فهم آن پاکیزگی و تقوا و طهارت سیاسی و اجتماعی لازم است، که خود ناشی از مبارزه و عمل اجتماعی است. همچنان که فهم قوانین طبیعت و دستیابی به رموز آن تنها در جریان مبارزه و عمل تولیدی میسر است...حالا هم باید به مرتجعانی که حدیث میخوانند و از حضرت علی دم میزنند، گفت که بهقول خود حضرت علی، قرآن محکم و متشابه، مرسل و مقید، ناسخ و منسوخ و… دارد و باید آن را بر همان پایههایی که گفتیم بهنطق و سخن درآورد.در شریعت خمینی، اگر میتوانستند، بردگی را هم مجدداً اعلام میکردند، مگر نکردند؟ مگر این بنیاد پلید و کثیف موسوم به «شهید» و همهٌ آخوندها، کسبوکار و خرید و فروش کنیز نمیکنند؟ مگر تا آنجایی که میتوانند این کار را رواج نمیدهند؟»</blockquote> | ||
=== دینامیز احکام و قوانین === | === دینامیز احکام و قوانین === | ||
مسعود رجوی در مبحث دو اسلام سراپا متضاد شرح میدهد که احکام و قوانین جامعه بشری ایستا نیستند. ممکن است یک قانون روزگاری مترقی به شمار آید اما با گذر زمان کهنه و ارتجاعی شمرده شود. به عنوان مثال بردهداری تا قرن نوزدهم در بسیاری از کشورها هنوز رواج داشت. در زمان پیامبر اسلام برده داری لغو نشد اما مستمرا به آزاد کردن برده به عنوان کفارهی گناه توصیه میشد. این قانون در آن زمان پیشرفته بود. اما اکنون دیگر مترقی به شمار نمیآید. کما اینکه مجاهدین | مسعود رجوی در مبحث دو اسلام سراپا متضاد شرح میدهد که احکام و قوانین جامعه بشری ایستا نیستند. ممکن است یک قانون روزگاری مترقی به شمار آید اما با گذر زمان کهنه و ارتجاعی شمرده شود. به عنوان مثال بردهداری تا قرن نوزدهم در بسیاری از کشورها هنوز رواج داشت. در زمان پیامبر اسلام برده داری لغو نشد اما مستمرا به آزاد کردن برده به عنوان کفارهی گناه توصیه میشد. این قانون در آن زمان پیشرفته بود. اما اکنون دیگر مترقی به شمار نمیآید. کما اینکه مجاهدین به رغم اینکه اینکه به نفی استثمار طبقاتی معتقدند اکنون نفی بورژوازی ملی را نادرست و منجر به عقب رفتن جامعه میدانند اما چه بسا آیندگان قوانین بورژوازی را کهنه تلقی کنند. پس قوانین و احکام همیشه در حال تغییرند و احکام دین آنچنان که ۱۴ قرن پیش مرسوم بوده است هم اکنون قابل اجرا نیستند. مسعود رجوی در این رابطه میگوید:<blockquote>«در بحث احکام، مهم این است که ببینیم که روح و جوهر احکام و هدفی که تعقیب میکنند، چیست؟ نه بهصورت دمدمیمزاج و فرصتطلبانه، بلکه با تعمیق و «رسوخ در علم» آنچنانکه قرآن میگوید. کتاباً متشابها مثانی، یعنی منعطف و منطبق، دارای قدرت انطباق و انعطاف...خصلت ویژه «احسنالحدیث» این است که قدرت انطباق فعال تکاملی با شرایط و دورانهای متحول را داراست. «متشابها مثانی» است. یعنی میتواند در شرایط متفاوت، جوهر واحدی را اعمال و پیگیری کند. این آن نور و روح واحدی است که قرآن گفت «علی نور من ربه»»</blockquote> | ||
== شاخص اسلام حقیقی از دیدگاه مجاهدین == | == شاخص اسلام حقیقی از دیدگاه مجاهدین == | ||
مجاهدین خلق شاخص اسلام حقیقی را | مجاهدین خلق علی (ع) را شاخص اسلام حقیقی را میدانند. عبارت «تشیع علوی» که مجاهدین خلق از آن استفاده میکنند عطف به این است که بهترین شاخص برای تشخیص پویایی قرآن علی است. در مبحث دو اسلام سراپا متضاد بر این نکته انگشت گذاشته میشود که علی، قدر انسان است. قدر یعنی اندازه و شاخصی برای حرکت و فهم پویایی و دینامیزم قرآن و اسلام حقیقی. مسعود رجوی با نقل جملاتی از نهج البلاغه و ترجمه آن، دینامیزم قرآن از دیدگاه علی را اثبات کرده و میگوید:<blockquote>«اینها را البته آن علمای کذب که درواقع سردمداران جهل و جاهلیت زمانه هستند، بهخوبی میدانند، اما برخلاف آن عمل میکنند. وای برسنگیندلان. اما دقیقاً همینجا مرزبندی بین انقلاب و ارتجاع ترسیم میشود. بین مجاهدین و خمینی، بین آن صدهزار شهیدی که شما دادید و دشمنتان. یکی پیامش رحمت و مغفرت است. پیام رهایی، پیام جود و جبروت، و پیام کبریا و عظمت. و دیگری پیام پلیدی و پلشتی و سنگدلی و سنگیندلی. حالا از آخوندها بپرسید، که این قانون ضدانسانی قصاص با چه استنادی است؟ گفتیم که اگر آخوندها دستشان میرسید هرگز حق رأی را برای زنان بهرسمیت نمیشناختند. اگر میتوانستند بردهداری را هم رواج میدادند، کنیزداری را هم رسماً قانونی میکردند. راستی جامعهٌ مدنی کجا و جزیه و جزای هزارههای قبلی کجا؟ تا وقتـــی آخوندهای خمینیصفت در حاکمیت نبودند، اگر یادتان باشد، مالیات واجب نبود، ایبسا حرام هم بود. میگفتند در اسلام خمس و زکات است. خمینی که آمد هم خمس، هم زکات و هم مالیات واجب شرعی شد! مرتجعان بهظاهر در شب قدر برای حضرت علی سوگواری میکردند، حضرت علی کجا این کارهایی که شما میکنید کجا؟ آیا حضرت علی اولین مخالف توسعهطلبی زیر نام اسلام نبود؟ آیا حضرت علی اولین بیانیهٌ سیاسیـ نظامیش این نبود که حقوق مردم، اگر در کابین زنانتان هم باشد، از گلویتان درمیآورم؟ قرآن دربارهٌ آخوندهای دینفروش و خمینیصفت چه خوب گفته است: الذین یصدون عن سبیل الله و یبغونها عوجا، کسانی که از راه خدا بازمیدارند و میخواهند که ارتجاعی، منحرف و کج باشد. راستی خمینی چرا اینقدر با مجاهدین لج بود؟ چرا فتوای سوزاندن و ضرب حتیالموت و این که جان و مال و ناموس اینها حرمتی ندارد، را صادر کرد؟ برای این که دونوع اسلام سراپا متضاد از زمان امام حسین و یزید، از روزگار علی با معاویه و خوارج درمقابل هم صفبندی کردهاند. ایبسا که پساز چهارده قرن، ما بهآن قدر تاریخی رسیده باشیم که بین این دونوع اسلام تعیین تکلیف شود.»</blockquote> | ||
== بخش پایانی مبحث دو اسلام سراپا متضاد == | == بخش پایانی مبحث دو اسلام سراپا متضاد == |