۱٬۱۳۲
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۵۱: | خط ۵۱: | ||
== آغازکار و مخالفتها == | == آغازکار و مخالفتها == | ||
پدر حسین میرزا اسماعیل، مردی میهماندوست و بزمآرا بود و گاهی حسین را با خود همراه میکرد.به این ترتیب حسین از پنج سالگی با موسیقی الفت گرفت.شگفتی آنجاست که از میان تمام سازها که در بزمهای پدر به گوش و چشم تجربه میکرد، بد نامترین و کم اعتبارترین آنها را پسندید. او خود میگوید:«بچه بودم و با مادرم به حرم حضرت عبدالعظیم رفته بودیم. در آنجا یک تنبک گلی دیدم. اسباب بازی زیادی بود ولی من فقط این یکی را میخواستم.» | پدر حسین میرزا اسماعیل، مردی میهماندوست و بزمآرا بود و گاهی حسین را با خود همراه میکرد.به این ترتیب حسین از پنج سالگی با موسیقی الفت گرفت.شگفتی آنجاست که از میان تمام سازها که در بزمهای پدر به گوش و چشم تجربه میکرد، بد نامترین و کم اعتبارترین آنها را پسندید. او خود میگوید:«بچه بودم و با مادرم به حرم حضرت عبدالعظیم رفته بودیم. در آنجا یک تنبک گلی دیدم. اسباب بازی زیادی بود ولی من فقط این یکی را میخواستم.» | ||
ازآنجاکه پدر به اعتبار اجتماعی خود میاندیشید به خشم آمده و تنبک گلی نخستین و تنبکهای بعدی را شکست همواره مخالفت | ازآنجاکه پدر به اعتبار اجتماعی خود میاندیشید به خشم آمده و تنبک گلی نخستین و تنبکهای بعدی را شکست همواره مخالفت | ||
درپی مخالفت، تا سرانجام با وساطت رضا خان باربد یکی از دوستان پدر در هم شکست. | درپی مخالفت، تا سرانجام با وساطت رضا خان باربد یکی از دوستان پدر در هم شکست. |
ویرایش