کاربر:Mohsen/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
خط ۹۲: خط ۹۲:


* آغاز دوران سرمایه داری : که از ۳۰۰ سال پیش تا کنون بر جهان بطور کلی مسلط بوده است.  
* آغاز دوران سرمایه داری : که از ۳۰۰ سال پیش تا کنون بر جهان بطور کلی مسلط بوده است.  
با توجه به قانون تکامل که توقف ناپذیر است، و مطالعه‌ی  تکامل اجتماعی بشر نشان می‌دهد که همواره رو به پیشرفت بوده است،  
با توجه به قانون تکامل که توقف ناپذیر است، و مطالعه‌ی  تکامل اجتماعی بشر نشان می‌دهد که همواره رو به پیشرفت بوده است، آن چه که در مسیر تکامل اجتماعی باید ریشه کن شود، استثمار و بهره‌کشی انسان از انسان است. در نهایت جامعه‌ای که در آن اثری از استثمار نباشد، جامعه‌ای است که سرشار از ارزشهای انسانی است.


مقاله‌ی جامعه‌ی بی طبقه‌ی توحیدی:
== جامعه‌ی توحید ==
جامعه‌ی توحیدی جامعه‌یی است که الزاماً تضادهای طبقاتی آن حل شده است، پس طبقات از بین رفته و بی طبقات است، چرا که طبقات بالا و پایین، غنی و فقیر بودن، محصول استثمار است، محصول فرعونیت است محصول روش همان‌هایی است که خود را به جای خدا به بشریت تحمیل کرده بودند. چنین جامعه‌‌ای محصول توحید اجتماعی است.


توحید اجتماعی، جامعه‌ی توحیدی را بایستی به ارمغان بیاورد، جامعه‌ی توحیدی جامعه‌یی است که الزاماً تضادهای طبقاتی آن حل شده است، پس طبقات از بین رفته و بی طبقات است، چرا که طبقات بالا و پایین، غنی و فقیر بودن، محصول استثمار است، محصول فرعونیت است محصول روش همان‌هایی است که خود را به جای خدا به بشریت تحمیل کرده بودند.
جامعه‌ی توحیدی جامعه‌ای است که ضد معیارهای دیکتاتورهاست، که سمبل آن فرعونیت است که خودش را خدا معرفی می‌کرد، وگرنه یگانگی و توحید معنی نخواهد داشت.


بنابر این باید تآکید کنیم که جامعه‌ی توحیدی که دقیقاً بر ضد معیار‌های فرعونی و فرعونیت است بایستی بدون طبقات باشد و الا چه یگانگی؟ چه وحدتی؟
== جامعه‌ی بی‌طبقه‌ی توحیدی ==


ما روی چنین جامعه‌یی زیاد تأکید می‌کنیم این واژه «بی طبقه‌ توحیدی» به همان مقدار برای ما ضروری است که امروز می‌گوییم اسلام علوی و به این وسیله آن را متمایز می‌کنیم، و الا در یک طیف گسترده و تعمیم یافته، امروز کلمات، آن معنی را ندارند که ۱۴۰۰ سال پیش در زمان خود پیغمبر یا در زمان حضرت علی داشتند، بسیاری از مفاهیم معانی و محتوای اولیه‌اشان مسخ و تحریف شده است. در حالی که در تاریخ شاهدیم که در آن زمان حول و حوش پیامبران چه کسانی بودند، مگر این مذهب، مذهب مستضعفین نبود؟ مگر مذهب اراذل نبود؟ مگر همین‌ّا نبودند که دور و بر پیامبر ما بودند؟
ما روی چنین جامعه‌یی زیاد تأکید می‌کنیم این واژه «بی طبقه‌ توحیدی» به همان مقدار برای ما ضروری است که امروز می‌گوییم اسلام علوی و به این وسیله آن را متمایز می‌کنیم، و الا در یک طیف گسترده و تعمیم یافته، امروز کلمات، آن معنی را ندارند که ۱۴۰۰ سال پیش در زمان خود پیغمبر یا در زمان حضرت علی داشتند، بسیاری از مفاهیم معانی و محتوای اولیه‌اشان مسخ و تحریف شده است. در حالی که در تاریخ شاهدیم که در آن زمان حول و حوش پیامبران چه کسانی بودند، مگر این مذهب، مذهب مستضعفین نبود؟ مگر مذهب اراذل نبود؟ مگر همین‌ّا نبودند که دور و بر پیامبر ما بودند؟
خط ۲۴۹: خط ۲۵۰:


آری در هر دوره و زمانی مردم جهان منتظر یک نجات دهنده بوده اند ولی باید گفت که آنها در تعیین مصداق، که آن منجی و مصلح کیست در اشتباه اند.
آری در هر دوره و زمانی مردم جهان منتظر یک نجات دهنده بوده اند ولی باید گفت که آنها در تعیین مصداق، که آن منجی و مصلح کیست در اشتباه اند.
==پانویس==
<references />
<references />