۹٬۱۱۶
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۸۲: | خط ۸۲: | ||
| content5 = | | content5 = | ||
}} | }} | ||
'''شیطان سازی''' اپوزیسیون در جمهوری اسلامی، یکی از اهرمهای اصلی جنگ سیاسی برای نامشروع کردن هر گونه مخالفت با حاکمیت مطلق و سرکوبگرانه | '''شیطان سازی''' اپوزیسیون در جمهوری اسلامی، یکی از اهرمهای اصلی جنگ سیاسی برای نامشروع کردن هر گونه مخالفت با حاکمیت مطلق و سرکوبگرانه ولایتفقیه و مشروع کردن سرکوب هر نوعی از اعتراض و مطالبهی مشروع است. | ||
جمهوریاسلامی ایران برای حذف و سرکوب هر خواستهای از طرف | جمهوریاسلامی ایران برای حذف و سرکوب هر خواستهای از طرف مخالفان، آنها را با القاب مذهبی مختلفی مانند یاغی، باغی ، کافر، مرتد، ملحد و منافق نامیده و با حذف فیزیکی از دور خارج میکند. | ||
خمینی از فردای پیروزی | خمینی از فردای پیروزی انقلاب، به هیچ قرارداد و یا تعهدی پایبند نبود و به الزامات قراردادهای اجتماعی گردن نمیگذاشت، ولایتفقیه این اصل بدیهی را رد میکرد که مشروعیت حکومت ناشی از تعهداتی است که در برابر مردم قبول کرده و نمی تواند یکسویه آنها را نادیده بگیرد. | ||
قرارداد اجتماعی - برخلاف احکام فقهی که نیازی به موافقت مقلد ندارد- دو سویه است در قرارداد اجتماعی، مردم از فقیه تقلید نکردهاند. خمینی قرار خود با مردم را مانند فتوایش میدانست که هر لحظه میتواند تغییر دهد و فردا نیز چیز دیگری بگوید. | قرارداد اجتماعی - برخلاف احکام فقهی که نیازی به موافقت مقلد ندارد- دو سویه است در قرارداد اجتماعی، مردم از فقیه تقلید نکردهاند. خمینی خود را ملزم به رعایت این قوانین نمیدانست. نقطهی کانونی استبداد در نظریهی ولایتفقیه همینجا است، خمینی قرار خود با مردم را مانند فتوایش میدانست که هر لحظه میتواند تغییر دهد و فردا نیز چیز دیگری بگوید. مردم و اراده آنان محلی از اعراب ندارند و هر نظر مخالفی تکفیر خواهد شد. | ||
== تعریف تکفیر یا شیطان سازی == | == تعریف تکفیر یا شیطان سازی == |
ویرایش