۱٬۱۳۲
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۲۲: | خط ۲۲: | ||
به همت والای تهرانی ولی این بیاعتباری به مرور از میان برخاست و تمبک نواز نیز احترامی همپای نوازندگان دیگر پیدا کرد. تا آنجا که در سالهای دهه چهل و پنجاه نه تنها مردان، که زنان نیز به تمبکنوازی روی میآوردند، بی آن که آسیبی به اعتبار شخصی یا اجتماعی آنها برسد. <ref>بی بی سی فارسی- [http://www.bbc.com/persian/arts/2014/02/140226_l51_hossein_tehrani_tombak_music تمبک؛ پیش از حسین تهرانی و پس از او]</ref> | به همت والای تهرانی ولی این بیاعتباری به مرور از میان برخاست و تمبک نواز نیز احترامی همپای نوازندگان دیگر پیدا کرد. تا آنجا که در سالهای دهه چهل و پنجاه نه تنها مردان، که زنان نیز به تمبکنوازی روی میآوردند، بی آن که آسیبی به اعتبار شخصی یا اجتماعی آنها برسد. <ref>بی بی سی فارسی- [http://www.bbc.com/persian/arts/2014/02/140226_l51_hossein_tehrani_tombak_music تمبک؛ پیش از حسین تهرانی و پس از او]</ref> | ||
==== خلاصه ای از فعالیتهای هنری ==== | ==== خلاصه ای از فعالیتهای هنری ==== | ||
نخستین کس که برای اولین بار نت گذاری در نواختن ضرب را ایجاد کرد | |||
= | تدریس تنبک نوازی و ایجاذ کلاسهای آموزش درهنرستان موسیقی ملی، | ||
نوشتن اولین کتاب آموزش تنبک، احیای ساز تنبک به عنوان (قلب تپنده موسیقی) و در قلب موسیقی ایرانی ، ایجاد گروه تنبک برای نخستین بار و تقسیم بندی محیط تنبک به سه ناحیه و قسمت، مرکزی، میانی و کناری، به حد اعلارساندن این ساز و نواختن ضرب در موسیقی ایرانی را از اعتبار چشمگیری بخشید.<ref name=":1" /> | |||
جستارهای وابسته == | جستارهای وابسته == |
ویرایش